گزارش تور نمایشگاه گوانگجو ۱۲۲ – پاییز ۱۳۹۶

این دوره برگزاری تورهای نمایشگاه گوانگجو، برای همه مجریان، متاسفانه با مشکلات صدور ویزا از طرف سفارت چین در تهران همراه بود. به همین دلیل در روزهای نزدیک به نمایشگاه چالش فراوانی برای همه مسافران و مجریان تور ایجاد شد ولی به لطف خداوند و تلاش همه دست اندرکاران به سلامتی همه عزیزانی که در گروههای چینستان ثبت نام کرده بودند به سفر خود رسیدند.

چینستان گروههای متنوعی با تاریخ ها و مسیرها و خدمات مختلف برای بازدید سه فاز نمایشگاه گوانگجو برنامه ریزی کرده بود. گروه های فاز یک از سه مسیر و با پروازهای عمان ایر، چاینا ساترن و ماهان در سه روز متوالی به گوانگجو رسیدند. با هماهنگی که از قبل شده بود اکثر عزیزانی که کارت ورود به نمایشگاه را نداشتند، در روز ۱۴ اکتبر(روز قبل از شروع فاز یک) کارت نمایشگاه گرفتند.

روز اول نمایشگاه همه گروه با هم بوسیله اتوبوس اختصاصی به نمایشگاه رفته و توسط کارشناسان چینستان کاملا توجیه شدند و اطلاعات لازم در خصوص نمایشگاه به همراهان داده شد. چینستان طبق معمول همه دوره ها در روز اول طی یک برنامه مدون همه اطلاعات نمایشگاه گوانگجو را در اختیار همراهان قرار می دهد تا بتوانند با برنامه ریزی و مدیریت زمان به نحو احسن استفاده لازم را ببرند.

در این دوره چینستان میزبان گروهی از شرکتهای فعال در زمینه صنعت آهن و فولاد کشور بود. برای این گروه یک مهمانی ویژه همراه با گپ تجاری ( نشست رو در رو با تجار B2B) در رستوران بوفه VIP نمایشگاه کانتون ترتیب داده شد. در این نشست که با حضور نماینده یکی از شرکتهای تولید کننده و بازرگانی فولاد چینی و نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان همراه بود از مهمانان گرامی پذیرایی گرم و مفصلی به عمل آمد. سپس با هماهنگی قبلی که با کنسولگری ایران در گوانگجو بعمل آمده بود، گروه به اتفاق بازرگانان و مسافران منتخب به دیدار سرکنسول محترم گوانکجو جناب آقای دکتر شیرغلامی رفتند. در این نسشت دوستانه که با حضور کنسول گوانگجو جناب آقای رجبی و معاون اقتصادی کنسولگری جناب آقای مسائلی همراه بود، جناب آقای مهندس جباری نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان به بیان نکاتی پیرامون چالش ها و فرصتهای تجاری پرداختند. سپس جناب آقای خوشنواز مدیر چینستان مواردی را در خصوص مشکلات در پیش روی مجریان تورها و سفرهای چین و مطالبات مسافرات تجاری در چین بیان فرمودند.

پس از پایان فاز اول نمایشگاه (روز ۲۰ اکتبر) تور یک روزه بازدید از شهر شنزن همراه با برنامه های جذاب جانبی اجرا شد و تعداد زیادی از عزیزان در این برنامه شرکت کردند. این برنامه از صبح تا شب ساعت ۱۱ ادامه داشت وعلاوه بر بازدید از منطقه فوتین و بازارهای الکترونیک، کامپیوتر و موبایل شنزن از پارک معروف پنجره روبه جهان (Window of the World) و شوی شبانه هم بازدید شد.

بعد از رفتن گروه اول و رسیدن گروه دوم مسافران و شروع فاز دوم نمایشگاه برنامه ویژهB2B  تجار صنعت چینی و سفال توسط یک شرکت بزرگ چینی برگزار شد. چینستان با دعوت و هماهنگی قبلی تعدادی از ایرانیان را در این جلسه باشکوه شرکت داد. این برنامه روی یک کشتی تفریحی در حال حرکت به مدت سه ساعت بروی رودخانه مروارید گوانگجو و همراه با پذیرایی شام برگزار شد و تولید کنندگان چینی و سفال به معرفی محصولات خود پرداختند.

روز ۲۶ اکتبر به مناسبت افتتاح شانزدهمین دوره نمایشگاه تخصصی شهر یانگ جیانگ China (Yangjiang) International Hardware, Knives and Scissors Fair و به دعوت برگزار کننده این نمایشگاه و اتاق بازرگانی این شهر به اتفاق چند تن از همراهان به این شهر سفر کرده و مورد استقبال قرار گرفتیم. این نمایشگاه بین المللی به رشته اصلی تخصصی این منطقه از استان گوانگ دونگ (ظروف فلزی، چاقو ، قیچی و لوازم آشپزخانه) مربوط می شد. طبق سال گذشته در هتل ۵ ستاره شهر مستقر شده و در ضیافت شام که به مناسبت افتتاحیه این رویداد و با حضور مسئولین عالی رتبه شهر و استان برقرار بود شرکت کردیم. صبح پس از صرف صبحانه در مراسم افتتاحیه رسمی نمایشگاه که در محل جدید نمایشگاهی شهر برگزار شد شرکت کرده و از نمایشگاه صنعت لوازم آشپزخانه این شهر بازدید کردیم. سپس در بازگشت به اتفاق گروه همراه از موزه جاده ابریشم دریایی گوانگدونگ Guangdong Maritime Silk Road Museum بازدید شد که بسیار دیدنی و جذاب بود.

در تاریخ ۳ نوامبر به دعوت یکی از شرکتهای شرکت کننده در نمایشگاه اینترنت، ابررایانه ها و تجهیزات وابسته هویجو China Huizhou Internet of Things and Cloud Computing Expo شرکت کردیم. در بدو ورود به نمایشگاه مورد اسقبال خبرنگاران مستقر در نمایشگاه قرار گرفتیم. جناب آقای مهندس امین خوشنواز مدیرعامل شرکت آینده تجارت گوانگجو و یکی از مدیران چینستان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. سپس به بازدید دریاچه معروف شهر، پارک هویجو و خیابان توریستی رفته و شب به گوانگجو برگشتیم.

Start typing and press Enter to search