اولین پل رودخانه یانگ تسه در ووهان

پروژه ساخت اولین پل رودخانه یانگ تسه چین در سال ۱۹۵۷ در شهر ووهان انجام شد و آغاز تحولات در رشد و توسعه این منطقه گردید.(رودخانه عظیم و خروشان یانگ تسه بزرگترین رودخانه کشور چین و سومین رود دنیاست) . طول این پل ۱۶۷۰ متر و ۲۲/۵ متر عرض در دو طبقه و دو باند است. این پل مهم ارتباطی برای عبور و مرور راه آهن بین پکن و ووهان و استان مهم گواندونگ و بنادر جنوبی چین است. ارتباط بین ۹ استان مهم چین نقش کلیدی و استراتژیک این پل را نشان می دهد. غیر از این پل ۷ پل دیگر و یک تونل در این منطقه وجود دارد.

حدود ۱۰ سال پیش پل جدیدی برای راه آهن به طور معلق ۴ خطه با ۴۶۵۷ متر طول و هزینه احداث آن یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار بر روی این رودخانه احداث شد. شده است.

wuhan bridg

لازم به ذکر است یانگ‌تسه با طول ۶۳۸۰ کیلومتر از قله «ژلادان‌دونگ» در کوه‌های «تانگولا» در ارتفاع ۵۰۴۲ متری سرچشمه میگیرد. هر ثانیه ۳۱۹۰۰ متر مکعب آب در آن جاری می‌شود و حوزه آبریز آن بالغ بر ۱/۸ میلیون کیلومتر مربع است. حوزه ‌آبریز یانگ‌تسه بزرگ‌ترین انبار غله چین محسوب می‌شود و محصولات کشاورزی آن نیاز نیمی از کشور را تأمین می‌کند و ۷۰ درصد آن برنج و بقیه پنبه،‌ جو، گندم، ‌ذرت و لوبیا است. این منطقه دارای تراکم جمعیتی بالایی است و مهمترین شهرهای چین با جمعیت بیش از یک میلیون نفر شامل شانگهای، ‌نانجینگ،‌ ووهان،‌ چانگ‌کینگ و چنگ‌هو در این منطقه قرار دارد. رود یانگ‌تسه همچون «رود زرد» مهد تمدن چینی‌ها محسوب می‌شود.

رود یانگ‌تسه از قلل مرتفع آن در آغاز تا دشت‌های میانی و از جنگل‌های انبوه و دیدنی آن تا بزرگترین سد و تأسیسات تولید برق آن یعنی سد سه‌گلو تا شهرهای بزرگ موجود در امتداد رودخانه تا دریا صحنه‌ها و مناظر دلفریبی دارد. این رودخانه یک آبراهه عظیم برای حمل و نقل داخلی چین است.

Start typing and press Enter to search