جهان اقیانوس گوانگجو / Guangzhou Ocean World

از جمله دیدنی­ های شهر گوانگجو، بخشی از باغ وحش آن به شکل آکواریومی بزرگ و منحصر به فرد به نام جهان اقیانوس گوانگجو است. این آکواریوم که در واقع یک دنیای زیر آب است در سال ۱۹۹۷ ساخته و افتتاح شد. در فضای ۱۳۰۰۰ متر مربعی این آکواریوم، بیش از ۲۰۰ نوع ماهی و گونه­ های مختلف حیوانات دریایی نگهداری و به نمایش گذاشته می­ شوند. این محیط علاوه بر نمایش ماهی­ ها و حیوانات مختلف دریایی یک مرکز تحقیقاتی، آموزشی و علمی است.

نمایشگاه­ آکواریوم

در این نمایشگاه، بازدیدکنندگان از طریق یک تونل با آسانسور وارد سالن نمایشگاه می­ شوند. این تونل بازدیدکنندگان را از وسط آب عبور می­ دهد. تونلی در زیر اقیانوس نیز طراحی شده که بازدیدکنندگان می ­توانند اعماق شگفت­ انگیز آب را مشاهده کنند. آن ها از دیدن ماهی­ های رنگارنگی که در بیشه­ های مرجانی شنا می­ کنند و سایر موجودات دریایی و لمس و مشاهده تغذیه آنها از نزدیک، لذت می برند.

در مسیر خروج از تونل، بازدید­کنندگان می ­توانند یک ستون شیشه ای دو طبقه، پر از جلبک­ ها را ببینند. از دیگر جاذبه­ های این آکواریوم "چشم انداز عمیق دریا" است. آب ۱۰ متر عمق دارد و حجم آن به ۱۱۰۰ متر مکعب می ­رسد (حدود ۳۸/۸۴۶  فوت مکعب). این آکواریوم یک نمایش سیار از دنیای واقعی دریایی است. مرجان­ های متنوع زیبایی و ظرافت خود را به نمایش می­ گذارند. در حالی که در میان آن ها انواع ماهی­ ها با یکدیگر بازی می­ کنند. همچنین ۸ صفحه نمایش دیگر وجود دارد که بازگوکننده داستان­ هایی است که در دنیای زیرزمینی دریایی اتفاق می­ افتند. نمایشگاه­ های کوچکتری هم از موجودات مینیاتوری نادر در این مکان قابل بازدید است.

بخشی دیگر از این آکواریوم، استوانه آب هجده متری مرجان ­های استوایی است. سالن کوسه­ ها و سرزمین شیرهای دریایی مجموعه­ ای را در کنار هم به وجود آورده که همانند یک نمایشگاه دریایی است. سواحل سنگی، جنگل ­های بارانی استوایی، تئاتر اقیانوس و سالن آموزش نیز از دیگر جاذبه­ های اقیانوس جهان گوانگجو هستند. کوسه­ ها، پنگوئن­ ها، خوک ­های آبی، لاک پشت­ ها و شیرهای دریایی در نواحی خاصی از این اقیانوس زندگی می کنند. بازدیدکنندگان ممکن است صحنه­ هایی از شکار کوسه­ ها و شنا کردن خوک­های آبی در این سالن نمایشگاه را مشاهده کنند.

علاوه بر این ها، بازدیدکنندگان می­ توانند با پوشیدن لباس غواصی و همراه با مربیان دارای گواهینامه­ ی کنفدراسیون جهانی فعالیت­های زیر آب (CMAS)، در آب با کوسه­ ها و لاک پشت­ های آموزش دیده، شنا کنند. این فعالیت­ ها سرگرم­ کننده، هیجان ­انگیز و در عین حال بی­ خطر هستند.

علاوه بر اینها، اقیانوس جهان گوانگجو نمایش­ های فوق­ العاده ­ای از نمایش پری دریایی، رقص با کوسه­ ها و اجراء قواصی ارائه می­ دهد.

Start typing and press Enter to search