فرودگاه بین المللی بایون گوانگجو / Guangzhou Baiyun International Airport

فرودگاه بین المللی بایون گوانگجو اصلی ترین فرودگاه استان گواندونگ، یکی از زیباترین فرودگاه های چین است. این فرودگاه در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد و عملا فرودگاه قدیمی شهر تعطیل گشت. فرودگاه بین المللی بایون در مساحتی بالغ بر ۱۵ کیلومتر مربع و در فاصله ۲۸ کیلومتری گوانگجو قرار دارد. بایون Baiyun به معنای ابرهای سفید برگرفته از کوه بایون در نزدیکی فرودگاه است.

guangzhou-airport1

طبق آمار سال ۲۰۰۷ فرودگاه بین المللی بایون گوانگجو دومین فرودگاه پر رفت و آمد در چین و سومین فرودگاه ترافیک بار بوده است. همه مقاصد هوایی و فرودگاه ها دارای کد بین المللی هستند که هم در بلیط قید می شود و هم روی برچسب بارتان خواهید دید. کد بین المللی فرودگاه بایون گوانگجو CAN است (سه حرف اول کانتون CANTON نام قدیم شهر گوانگجو ) چنانچه در بلیطتان دقت کنید این سه حرف آمده که اغلب مسافران آن را اشتباه تصور می کنند.

guangzhou-airport

این فرودگاه دو باند به طول ۳۸۰۰ متر و ۳۶۰۰ متر با ظرفیت ۱۰۰ مقصد هوایی داخلی و خارجی دارد. پذیرش بیش از ۸۰ میلیون مسافر در سال را برای این فرودگاه برنامه ریزی کرده اند. در زمان برگزاری نمایشگاه کانتون تعداد پروازهای فقط پکن به گوانگجو به هفتاد پرواز در روز می رسد و این نشانه گنجایش حجم مسافر و خدمات این فرودگاه بزرگ است.

دارندگان گذرنامه از ۵۱ کشور جهان می توانند بدون اخذ ویزا تا ۷۲ ساعت از طریق این فرودگاه به شهر گوانگجو وارد شده و اقامت کنند. این به این معناست که بسیاری از مسافران در پروازهای طولانی می توانند از این فرصت برای استراحت و ترانزیت استفاده نمایند. فرودگاه بایون گوانگجو امکانات وسیعی برای این کار ایجاد کرده است.

Guangzhou_Baiyun_International_Airport

برای رفت و آمد به فرودگاه و بالعکس علاوه بر تاکسی و اتوبوسهای ویژه فرودگاه ، از خطوط مترو هم می توانید استفاده کنید. ایستگاه آخر خط ۳ متروی گوانگجو در طبقه پایین سالن اصلی فرودگاه بایون است که به همه جای شهر دسترسی آسان دارد. البته فرودگاه گوانگجو برای اکثر مقاصد اصلی و هتل های مهم شهر اتوبوس ویژه دارد که جلوی درب های خروجی سالن مسافران را به شهر منتقل می کنند. مسیر های رفت و ایستگاه های برگشت در تابلوها نوشته شده ولی در صورت نیاز از راهنمایانی که با لباس فرم ایستاده اند می توانید کمک بگیرید.

Start typing and press Enter to search