پارک کوهستانی تیان شان ارومچی / Urumqi Tianshan Park

پارک کوهستانی تیان شان در یک منطقه حفاظت شده در ۸۰ کیلومتری ارومچی واقع شده است. گردشگران با ورود به این منطقه، با اتوبوس های رایگان و مجهز پارک که هر کدام یک راهنما هم دارد به دیدن این پارک کوهستانی می پردازند. اتوبوس ها با گذر از جاده پر پیچ و خم و طبیعت زیبای کوهستان در ایستگاه آخر به دریاچه "تیان شان" می رسند.

Tianshan Lake

گردشگران در مسیر حرکت از چشم اندازهای مختلفی عبور می کنند. چادرها و دهکده های قزاق، چادرهای ستنی و گله های اسب از جیله این چشم اندازها هستند. بازدیدکنندگان می توانند در راه بازگشت اتوبوس ها، از این دهکده های کوچک بازدید کنید. به این ترتیب با محل زندگی، چادرها و آداب و رسوم قزاق ها آشنا و از پذیرایی آن ها بهره مند می شوند.

tianshan-park-2

تفریحات پارک کوهستانی تیان شان

در این پارک کوهستانی می توانید بخشی از راه را پیاده روی و یا کوهنوردی کنید یا در صورت علاقه سوار تله کابین شوید. موزه جانور شناسی و معبد مادر ملکه از دیگر مراکز دیدنی و تفریحی این منطقه هستند.

در بالای کوه و ایستگاه آخر به دریاچه ای با آبی زلال و سرد می رسید که میان دره انبوه از درختان کاج و صنوبر احاطه شده است. گردشگران می توانید از فضای خنک و فرح بخش بالای کوه لذت برده و سوار قایق شوند. کنار دریاچه بازارچه صنایع دستی، سوغات و رستوران های اسلامی با نان و کباب خوشمزه قرار دارد.

Start typing and press Enter to search