پارک یاشو گوانگجو / Yuexiu Park

پارک یاشو Yuexiu بزرگترین پارک در مرکز شهر گوانگجو است. این پارک در مساحتی معادل با ۸۶۰۰۰۰ متر مربع (۲۱۲ هکتار) ساخته شده است. در پارک یاشو سه دریاچه مصنوعی و هفت تپه از کوهستان یاشو قرار دارد و به همین دلیل این اسم برای آن انتخاب شده است.

ترکیب کاملی از آثار فرهنگی، گردشگری، زیست محیطی، محیط های آبی و جنگلی فراوان، گونه های متوع گیاهی، آثار باستانی، موزه و گالری های هنری، سازه های قدیمی، محل قایقرانی و ماهیگیری و رستوران، باعث شده است این جاذبه به عنوان یک پارک جامع شناخته شود. مکان های اصلی و مورد علاقه در این پارک عبارتند از: مجسمه سنگی پنج قوچ، برج ژنهای (Zhenhai)، دیوار مربوط به سلسله مینگ و محل میدان کانن.

دیدنی های پارک یاشو گوانگجو

مجسمه پنج قوچ

مجسمه پنج قوچ یکی از معروف ترین سازه های این پارک و شهر گوانگجو است. در واقع این مجسمه به عنوان نماد این شهر شناخته شده است. داستان این مجسمه و قدمت آن به ۲۰۰۰ سال قبل بر می گردد. طبق افسانه ها در آن زمان این شهر یک زمین بایر و خشک بوده و افراد با وجود اینکه به سختی کار می کردند از قحطی رنج می بردند. یک روز پنج اسطوره سوار بر پنج قوچ به این شهر وارد می شوند. در حالیکه هر کدام یک لباس بلند رنگی بر تن داشتند. این اساطیر در دهان خود خوشه های گندم داشتند که آنها را به مردم بی بضاعت و گرسنه داده و شهر را ترک کردند. پنج قوچ باقیمانده در همان مکان تبدیل به مجسمه سنگی می شوند و از برکت این قوچ ها، گوانگجو تبدیل به یکی از زیباترین و آسوده ترین شهرهای کشور چین می شود. بعد از این اتفاقا ت شهر گوانگجو به شهر قوچ ها معروف شد.

د

برج ژنهای

برج ژنهای که در بین مردم محلی با نام برج پنج طبقه شناخته می شود، یکی از نقاط دیدنی این پارک به شمار می رود. یکی از وقایع تاریخی ثبت شده در مورد برج ژنهای این است که در زمان سلسله مینگ که هوای شهر به رنگ زرد و بنفش در آمده بود، این برج در فال امپراتور وجود داشته و توسط یک جادوگر به پادشاه اعلام می شود. بعد از این ماجرا زولیانگ زو دستور ساخت این برج را در سال ۱۳۸۰ داد. در طول ۶۰۰ سال گذشته این برج ۵ بار نابود شده و هر ۵ بار مجدداً ساخته شده است. در حال حاضر برج ژنهای به یک موزه در شهر کوانگجو تبدیل شده و اسناد و لوازم تاریخ ۲۰۰۰ ساله این شهر را به نمایش می گذارد. این برج در حال حاضر به عنوان اولین برج در منطقه لینگنان شناخته می شود و ۲۸ متر ارتفاع و ۱۶ متر عرض دارد.

دریاچه های پارک یاشو

در حالی که وجود آثار تاریخی و ایجاد یک محیط بی سرو صدا این منطقه را جذاب کرده است، آواز پرندگان این قدرت گیرایی را افزایش داده و زیبایی های طبیعی این پارک را بهبود بخشیده است. در پارک یاشو سه دریاچه با نام های نانجو (Nanxiu)، دونگجو (Dongxiu) و بیجو (Beixiu) به صورت مصنوعی ساخته شده که مساحتی در حدود ۵۰۰۰۰ متر مربع را پوشش می دهند. دریاچه های دونگجو و نانجو محیطی بسیار آرام و دلپذیر دارند. دریاچه بیجو با درختان بلند و فراوان احاطه شده و مکان مناسبی برای قایقرانی و ماهیگیری فراهم آورده است. این دریاچه ها با پل های بزرگ قوسی به هم متصل شده اند و در مسیر آن ها غرفه ها و راهروهای زیبایی تعبیه شده است.
پارک یاشو علاوه بر مکان های ذکر شده، استخر شنا، سالن ورزشی، رستوران، موزه، نمایشگاه هنری و حتی نمایشگاه گل و گیاه نیز دارد.

Start typing and press Enter to search