انگشت نگاری از خارجیان در مرزهای ورودی چین

طی اخبار رسیده و تماس با ایرانیان عزیز در چین ، چند وقتی است انگشت نگاری در بدو ورود از خارجیان در مرزهای ورودی در حال انجام است. به همین جهت جهت اطلاع مسافرانی که عازم چین هستند این خبر رو اطلاع رسانی می کنیم که در جریان باشند و موقع ورود آمادگی لازم رو داشته باشند.
یک منبع در وزارت امنیت عمومی گفت: چین درکلیه ورودی های مشخص شده برای ورود به کشور آغاز به جمع آوری اثر انگشت و ضبط تصاویر چهره دارندگان گذرنامه های خارجی خواهد کرد. فرودگاه بین المللی شنژن موسوم به "باو آن" نیز در این سیاست جدید گنجانده شده است.مقامات کنترل مرزها در سراسر کشور تا پایان سال از تمام صاحبان گذرنامه های خارجی دارای سنین بین ۱۴-۷۰ سال، انگشت نگاری به عمل خواهند آورد و علاوه بر اثر انگشت نگاری، داده های بیومتریک این افراد نیز جمع آوری خواهد شد.

این منبع گفت که دستگاه های جمع آوری اثر انگشت در فرودگاه شنژن نصب شده است، و این سیاست جدید به منظور آگاهی اتباع بیگانه و کلیه کسانی که قصد مسافرت به چین را دارند به معرض عموم گذاشته شده است. البته کسانیکه دارای گذرنامه های سیاسی و دیپلماتیک می باشند از این موضوع معاف می باشند و واجد انگشت نگاری نمی گردند این منبع افزود که این حرکت یک روند مهم برای کنترل ورود و خروج است.
در حال حاضر جمع آوری و ذخیره اثر انگشت خارجی ها پس از ورود یک عمل بین المللی و متداول در بسیاری از کشورهای دیگر، از جمله ایالات متحده و ژاپن است. این مقام مسئول اطمینان داد این سیستم بسیار بازده بالایی خواهد داشت و منجر به هیچ تاخیر غیر ضروری نخواهد گردید.
این انگشت نگاری موجب کاهش ورود قابل توجهی از افرادی که قصد ورود غیر قانونی و یا با گذرنامه های دیگر به چین را داشته باشند می گردد. آنها قادر خواهند بود عکس خودشان را با گذرنامه مطابق کنند اما هرگز نمی توانند اثر انگشت خود را تغییر دهند. این مطلب را ژانگ جی، استاد دانشگاه امنیت عمومی مردم؛ که کارشناس سیاست های ورود و خروج است بیان داشت.
منبع : نانگ فانگ دیلی گوانجو مورخ ۱۶ فوریه ۲۰۱۷

Start typing and press Enter to search