روز قدس در چین

روز جمعه بیست و پنجم ژوییه، برابر با بیست و هفتم ماه رمضان، مراسم اعلام برائت از مشرکین در روز قدس با حضور جمعی از اساتید، پژوهشگران، هنرمندان و دانشجویان چینی و ایرانی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد. دکتر مهدی صفری، سفیر ایران در چین، دکترحسین جلیلوند رایزن فرهنگی سفارت، آقای مصطفی معاون بین الملل انجمن اسلامی چین، پروفسور هو جونگ هوا، استاد دانشگاه قومیت های چین، جائو گوی لین، رییس انستیتوی پژوهش فرهنگ و هند مسلمانان چین، از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند که به سخنرانی نیز پرداختند.

ghods

دکتر صفری در این مراسم ضمن پاسداشت منزلت روز قدس، در سخنرانی خود به افراط گرایی هایی اشاره کرد که در نقابی از دیانت و به نام ا سلام مظلوم دست به قتل و کشتار می زنند و دیگر سخنرانان نیز هر کدام ضمن ابراز همدردی با مردم فلسطین، اعمال خشونت آمیز را مورد نکوهشقرار دادند.

جناب آقای دکتر صفری سفیر محترم جمهور اسلامی ایران در پکن در سخنرانی خود گفت:

روز قدس امسال، حال و هوای خاصی دارد. امروز در شرایطی دور هم جمع شده ایم تا منزلت روز قدس را پاس بداریم که شاهد یک افراط گرایی دوگانه هستیم. افراط گرایی که از سویی از آستین جلادهای موسوم به داعش در عراق و سوریه سر درآورده و به نام اسلام مظلوم و در زیر نقابیاز دیانت، ددمنشانه به قتل و کشتار مردم بی پناه عراق و سوریه کمر بسته است و افراط گرایی که از سوی دیگر در ظرفیت افراط گرایی دولتی از آستین رژیم اسرائیل سر برآورده و در سرزمین مقدس فلسطین کمر همت به یک نسل کشی بزرگ بسته است.

مردم مسلمان و مظلوم فلسطین در روزهای ماه مبارک رمضان گرسنگی و تشنگی و عطش این ماه را در زیر بمباران های هوایی دهشتناک ارتش رژیم اشغالگر قدس و پیشروی نیروهای زمینی دولت اسراییل  تجربه نمودند.

جمهوری اسلامی ایران با درک واقعیت ها و ذات تاریخ منازعه فلسطینی، اسرائیلی، طرح مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای را مبنی بر تشکیل یک دولت فراگیر بین فلسطینیان و یهودیانی که دارای ریشه تاریخی به سرزمین فلسطین هستند بر اساس اعتمادسازی و آشتی ملی- مذهبیپیشنهاد نمود و بر آن پافشاری می کند.

آقای مصطفی معاون بین الملل انجمن اسلامی چین در سخنرانی خود گفت:

در ماه مبارک رمضان ، ما مسلمانان غرق در فضای آرام ، سلامتی و نعمت خداوند هستیم . در این ماه مبارک رمضان ما مسلمانان با خلوص نیت عبادات و فریضه دینی خود یعنی روزه را انجام می دهیم وهمه ما از خداوند تعالی خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت را مسئلت می کنیم .

ولی متاسفانه ، در حال حاضر، ما شاهد هستیم که برادران و خواهران مسلمان ما در برخی از مناطق جهان از وضعیت نا آرامی برخوردار هستند و از کشتار و آشوب رنج می برند . به ویژه در چند روز اخیر، اسرائیل با نا دیده گرفتن اعتراض جامعه بین المللی، غزه را بمباران کرد وهمچنین حمله زمینی به غزه را آغاز نمود و در این حمله بسیاری از مردم فلسطین شامل زنان و کودکان کشته و مجروح شدند .

امروز ما در اینجا جمع شدیم تا از یک سو از خدمت ارزنده بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در نجات مردم فلسطین را قدردانی کنیم و از سوی دیگر با برگزاری چنین مراسمی حمایت خود را از مبارزه مردم فلسطین برای به دست آوردن حقوق حقه خود اعلام کنیم تا توجه مردم جهان به مسئله فلسطین جذب گردد و برای حل و فصل نهایی مسئله فلسطین بیش از پیش تلاش نمایند.

پرفسور هو جنگ هوا استاد دانشگاه قومیت های چین گفت:

برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و کمک به آزاد سازی فلسطین ، امام خمینی(ره) بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران با یک نگاه واقع بینانه در روز ۱۵/۸/۱۹۷۹ با یک بیانیه مهم به مردم ایران و جهان اعلام کرد که : آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در هر سال "روز جهانی قدس " تعیین می شود . تاکنون ۳۵ سال است که مردم ایران و مسلمانان کشورهای جهان در این روز به شیوه های مختلف حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام می کنند . روز قدس روز مخالفت با اشغال گری و حمایت از عدالت و حقوق بشر است. هر آدم منصفی از روز جهانی قدس پشتیبانی می کند. نه تنها مسلمانان بلکه همه افرادی که با حقوق بشر و عدالت و با تاریخ تلخ مردم فلسطین آشنایی دارند، در این روز از مبارزه مردم مظلوم فلسطین دفاع می کنند .

همه اقوام چین و مسلمانان این کشور صلح جو هستند، و از عدالت حمایت کرده و مخالف تجاوز هستند. ما همیشه از مردم فلسطین حمایت کرده ایم . نویسنده معروف مسلمان چین، آقای جانگ چینگ جی قبلا همراه با حق تالیف خود به ارودگاه آوارگان فلسطینی رفت و از آنان بازدید کرد . امسال سایت جوانان مسلمان چین تا تاریخ ۱۸/۷ /۲۰۱۴ یک میلیون و دویست هزار یوان برای مردم مظلوم فلسطین جمع آوری کرد و توسط سفارت فلسطین در چین به آنها تحویل داد. من فقط دو مثال را زدم که بیان کنم که مردم و مسلمانان چین همیشه از مبارزات آزادیبخش مردم فلسطین حمایت کرده اند .

آقای جلیلوند رایزن فرهنگی سفارت ایران در چین در سخنرانی خود گفت:

رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)  آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اعلام کرد.  این فرصت را برای همه اندیشمندان منصف جهانی فراهم می کند تا با حمایت از مردم مظلوم فلسطین گوشه از جنایات این رژیم را به گوش جهانیان برسانند. اهمیت امسال روز جهانی قدس ظلم آشکار و جنگ تمام عیار از زمین و هوا با مردم و شهروندان عادی غزه است.

صحنه های دلخراش این جنگ وجدان هر انسان منصفی را به درد می آورد. امیدواریم با اجماع مجامع جهانی و فریاد اعتراض مردم در هر گوشه ای از این جهان پهناور زمینه گسترش این حملات گرفته شود و دولت مستقل فلسطین با تکیه بر آرای همه مردم سرزمین فلسطین شکل بگیرد.

Start typing and press Enter to search