۵۰ هزار یوان جایزه برای خبرچینی درباره همسایگان ریش دار!

mosque-of-xining-dongguan-china
رسانه‌های محلی چین اعلام کردند، مقا‌م‌های منطقه ناآرام سینکیانگ به خبرچین‌هایی که درباره "همسایگان ریش‌دار" خود گزارش دهند، رشوه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های استان شایا اطلاعیه‌ای منتشر کرده و برای مجموعه وسیعی از اطلاعات از جمله خبرچینی درباره افرادی که ریش خود را بلند می‌کنند، جایزه‌ای از ۵۰ تا بیش از ۵۰ هزار یوان (۸ تا ۸۰۰۰ دلار) تعیین کردند.

سینکیانگ با درگیری‌های کشنده میان مقام‌ها و اعضای اقلیت قومی مسلمان «اویغور» که داشتن ریش در میان آنها یک سنت فرهنگی و مذهبی است، روبرو هستند.

چین جدایی طلبان مرتبط با گروه‌های تروریستی خارجی را مقصر این ناآرامی‌ها می‌داند در حالی که گروه‌های حقوق بشری می‌گویند، مقام‌های سینکیانگ در این تهدید مبالغه می‌کنند تا بتوانند محدودیت‌های مذهبی و فرهنگی اعمال شده بر اقلیت اویغور را توجیه کنند.

روزنامه گلوبال تایمز بدون پرداختن به جزئیات در گزارشی گفت: پاداش نقدی پیشنهاد شده در استان شایا نیز اطلاعات محل‌هایی را که فعالیت‌های غیر قانونی مذهبی انجام می‌دهند، پوشش خواهد داد.

مقام‌های سینکیانگ همچنین کمپینی تحت عنوان "پروژه زیبایی" به راه انداخته‌اند که قصد دارند تا زنان اقلیت اویغور را به برداشتن حجاب تشویق کند.

‌ ساکنان شهر کشگار گفتند، برای ورود به دفاتر دولتی، بانک‌ها یا دادگاه‌ها زنان باید بی‌حجاب بوده و مردان نیز باید صورتی کاملا تمیز و بدون رئیس داشته باشند.

‌ سینکیانگ از نظر استراتژیکی یکی از مناطق مهم محسوب می‌شود.

خبر آنلاین

Start typing and press Enter to search