کوهستان ابر سفید گوانگجو / Guangzhou white cloud mountain

از زمان باستان کوه ابر سفید (White Cloud Mountain) یکی از تفریگاه ها و محیط های بسیار جذاب در شهر گوانگجو بوده است و به عنوان نخستین منظرگاه دیدنی طبیعی این شهر به حساب می آید. این کوهستان و به خصوص ابرهای همیشگی موجود بر سرکوه از دیرباز از الهامات شعرا و نویسندگان قدیمی این منطقه بوده است. جلوه زیبای این کوهستان به هنگام بارش باران و سپس تشکیل رنگین کمان بعد از تابش آفتاب بسیار جذاب است و چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. علت انتخاب اسم کوه ابر سفید، وجود همیشگی ابرهای سفید بر فراز کوه است که نمای شگفت انگیزی به آن داده است. سنگ های این کوهستان به دلیل رفتارهای فرسایشی محیطی مختلف کاملاً از هم مجزا بوده و این فرایندها باعث شده است که در سطح کوه فضاهایی شبیه به خندق با پوشش گیاهی زیبا خلق شود و زیبایی آن را دو چندان کند. در نتیجه این عوامل محیطی در ارتفاع حدوداً ۱۰۰ متری این کوهستان فضاهایی دنج و دل نشین ایجاد شده است که پناهگاه آرام و امن برای فرار از شلوغی ایجاد کرده است.

افرادی که به شهر گوانگجو سفر کرده اند و از زیبایی های طبیعی این شهر تعریف می کنند، اولین جمله خود را به توصیف زیبایی این کوه و دریای مروارید در کنار آن اختصاص می دهند. این کوه در فاصله ۱۷ کیلومتری شمال شهر گونگجو قرار دارد و مساحت کلی منطقه آن حدوداً ۲۸ کیلومتر مربع می باشد. این کوه بزرگ تقریباً دارای ۳۰ قله بزرگ و کوچک است که بلندترین آنها قله مکسینگ (Moxing Ridge) است که حدود ۳۸۲ متر از دریا ارتفاع دارد و با ایستادن بر بالای آن می توانید تمامی زیبایی های شهر را به نظاره بنشینید.

این منطقه که بیشتر برای استراحت افراد در نظر گرفته شده است دارای مکان های تفریحی و گردشگری زیادی از جمله تله کابین، باغ پرندگان، باغ گل ها و معبد بسیار زیبا است. باغ گل ها یا باغ یونتای (Yuntai) از باغ های بسیار مشهور کشور چین است که از انواع مختلف گل ها و شکوفه ها پر شده است. درون این باغ مسیرهایی برای عبور افراد در نظر گرفته شده است که افراد با خیال راحت در آن قدم زده و به استراحت بپردازند. این باغ عظیم مملو از گل ها از رده های مختلف است و به واقع باغ گل ها شایسته این باغ است.

در محوطه کنار این باغ یک پارک مجسمه سازی در نظر گرفته شده است که در فضایی حدوداً ۴۶ هکتار ساخته شده است و در آن انواع وسایل و روش های مدرن مجسمه سازی قرار گرفته است. یکی دیگر از عجایب این کوهستان و پارک های اطراف آن وجود باغ پرندگان است. این باغ بزرگترین باغ پرندگان در کشور چین می باشد و در آن از همه انواع پرندگان منطقه ای و مهاجر پیدا می شود. این پارک که با نام دره بهار پرندگان (Bird Spring Valley) شناخته می شود فضای کافی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد تا در کنار دریاچه از فضای آرام آن لذت برده و با انواع پرندگان مختلف آشنا شوند.
این امکانات به همراه تصاویر زیبای منعکس شده در دریای زیبای مروارید، یک فضای ایده آل و دوست داشتنی خلق کرده است که می تواند یک مسافرت ایده آل و آرام بخش در نظر گرفته شود.

معبد موجود در این کوهستان یعنی معبد تائو (Baiyun Taoist Temple) یکی از معابد قدیمی موجود در منطقه است و در سال ۷۳۹ ساخته شده است و در طول حیات خود ۳ بار مورد بازسازی قرار گرفته است. این معبد از مراکز اصلی تائوایسم بوده و هر ساله جشنواره و نمایشگاه های بهاری در آن انجام می شود.

Start typing and press Enter to search