اطلاعات نینگبو / Ningbo information

نینگبو Ningbo ، که در تلفظ اغلب "نیمبو" یا "نینگبو" خوانده می شود، نام شهری در شمال شرقی استان ججیانگ  Zhejiang چین است. بخش اول نام این شهر به معنی "ساکت وآرام" وبخش دوم آن به معنای " امواج" است. این شهر مهم صنعتی و تجاری در ۲۵ کیلومتری دریای شرقی چین و یکی از بنادر مهم چین از قرن هفتم تابحال بشمار میرفته است. مناطق شهری نیمبو Ningbo شامل ۳ شهرک و تعدادی از بخش های روستایی شامل جزایری در هانگزوبای Hangzhou Bay و شرق دریای چین می باشد.

قدمت شهر نینگبو به ۲۳۰۰ سال قبل در سلسله کین می رسد، به همین دلیل آن را نمونه کوچکی از شهر شانگهای می شناسند. نینگبو از لحاظ توان عملیاتی در ارسال محموله های بازرگانی رتبه دوم جهان را داراست. کارخانجات تولیدی و صنعتی زیادی در اطراف آن وجود دارد و حجم تولید و صادرات کالا در این منطقه تاثیرات بسیاری در رشد و توسعه این منطقه داشته است.

city-ningbo

زبان مورد استفاده در نینگبو گرفته شده از گویش Wu می باشد و بسیاری از جنبه های آواشناسی باستانی چینی را حفظ کرده است. طریقه جمله بندی اصلی این زبان را می توان در کتاب های مرجع باستانی پیدا کرد همچنین میتوان دید که عبارات سه و چهار بخشی و ضرب المثل های گویش نینگبویی آنرا بیشتر غیر معمول و متفاوت می کند.

نینگبو برای "Ningbo Tangyuan" نان های مغزدار کوچک و آبپز شناخته شده است. مواد داخلی این نانها که نوعی کلوچه برنجی است معمولا کنجد آسیاب شده همراه با شکر می باشد. این مواد را می توان با گوشت خوک نیز مخلوط کرد. سپس آنها را در خمیر تهیه شده از برنج چسبناک میپیچند. به غیر از این، نینگبو در چین به خاطر غذای دریایی اش نیز معروف است. به دلیل قرار گرفتن در کنار آبهای آزاد ، بازارهای فراوانی از غذای دریایی شامل انواع ماهی ها، خرچنگ ها، میگو، صدف، حلزون، عروس دریایی و سایر بی مهرگان در این شهر موجود است. در این بازارها همچنین سبزیجات دریایی نیز در مراحل مختلف آماده سازی از شناور در آب گرفته تا پاک شده و آماده پخت و پخته نیز عرضه می شود.

نینگبو به خاطر گل سیلن نونگ شیانگ  Si Lan Nong Xiang معروف است که از آن در رنگرزی پارچه استفاده می شود. ۳% از رشد اقتصادی نینگبو در سال ۲۰۰۸ به سبب صادرات این گل بوده است.

ningbo-marriott-hotel

جاذبه های نینگبو

  • معبد ۱۷۰۰ ساله آسوکا Asoka  آثار کمیاب بودایی از ساکیامونی  sakyamuni  را در خودش جا داده.Sakyamuni کسی است که بنیان گذار بودایی ست.
  • معبد تیان تونگ  Tiantong  با سابقه ای بیش از ۱۶۰۰ سال، به خاطر مناظر فوق العاده و سبک معماری ظریف مشهور شده است.
  • معبد بائوگو  Baogue یکی از بهترین ساختارهای چوبی حفاظت شده در نوع خودش در کشور چین می باشد. این معبد واقع در منطقه جیانگ بی Jiangbei و ۱۵ کیلومتری شمال شهرقدیمی ترین سازه چوبی سالم در شرق چین می باشد.
  • معبد کیتا Qita، که یک مجتمع معبد Zen Buddhist است اولین بار در زمان سلسله Tang وقف شد.
  • معبد ژائوبائو Zhaobao Mountain یا معبد تیانهو Tianhou، معبد سابق الهه مازو Mazu  ملقب به « ملکه بهشت» یکبار توسط تجارچینی به عنوان سالن اجتماعات استفاده شد. در قرن ۱۹ این معبد زیباترین محل نینمبو برشمرده می شد  و همچنین خیلی ها  آنرا یکی از زیباترین معابد چین می دانستند. اما این سازه در خلال جنگ داخلی چین نابود شد.

baoguo_tempele_ningbo

  • دریاچه دونگ کیان بزرگترین دریاچه آب شیرین طبیعی در استان ججیانگ با وسعت ۲۰ کیلومتر مربع است. این دریاچه قدیمی یکی از مناطق خوش آب و هوا و خوش منظره و دست نخورده بشمار می رود و مورد علاقه گردشگران بوده و هست. قایق های معبد بودایی، رستورانهای محلی در امتداد ساحل، قایق های ماهیگیری ، و قایق های سنتی چوبی و مجسمه سفید بودایی مناظر بسیار قشنگی را جلوی دیدگان بازدیدکنندگان قرار می دهند.عمارت Tianyi که در مجاور رودخانه ماه قرار دارد یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری Ningbo محسوب می شود. گفته می شود این کتابخانه که در یک باغ بزرگ قرار دارد قدیمی ترین کتابخانه در چین است که در سال ۱۵۱۶ توسط فن کین یکی از صاحب منصبان سلسله مینگ ساخته و تاسیس شد. این کتابخانه که در حال حاضر به گنجینه ای از ۳۰۰۰۰ کتب و نسخ خطی، چوبی ، قدیمی و باارزش تبدیل شده است در زمینه شیمیایی و علم کیمیا و مکتب کنفیسیوس و تاریخ محلی بی نظیر است. این کتابخانه بارزش یکی از سایتهای مهم میراث ملی و فرهنگی و باستانی چین به ثبت رسیده است.

Start typing and press Enter to search