امپراتوری شی هوانگ در شیان / Xian Emperor Shi Huang

امپراتور شی هوانگ "Shi Huang" پسر امپراتور بینگ ژنگ، در سال ۲۵۹ قبل از میلاد به دنیا آمد. امپراتوری شی هوانگ توسط او و از سن ۱۳ سالگی آغاز شد. او از همان جوانی روحیه تهاجمی و بلند پروازانه داشت. شی هوانگ دائما به فکر اتحاد بین ایالات و اقوام مختلف چین بود. او همواره پی کسب قدرت و افزایش توان اقتصادی و سیاسی پیش می رفت و تحولات زیادی را ایجاد کرد.

Xian_guerreros_terracota_detalle

مقبره امپراتور شی هوانگ

امپراتور شی هوانگ از همان زمان ۱۳ سالگی که به پادشاهی رسید کار روی مقبره و ارامگاه خود را آغاز کرد. این کار عظیم که با چیره دست ترین هنرمندان آن دوره انجام میشد ۱۱ سال طول کشید. امپراطور دستور داده بود یک کپی سفالی از همه سربازان و تجهیزات جنگی بسازند و در موقع مرگ با او به خاک بسپارند تا در جهان پس از مرگ او را از گزند حملات دشمنان در امان نگهدارند.

Qin_Shihuang_Shaanxi_statue

بر اساس یافته های متعدد و متفرق اثار گرانبهای پادشاهی در مناطق مختلف شیان، کارشناسان ادعا دارند امپراطور شی هوانگ همه گنجینه های پادشاهی دورانهای گذشته را هم با خود به گور برده است.

Qin Shi Huang

امپراتور شی هوانگ همیشه در آرزوی طول عمر و اکسیر جوانی بود. او به وزرای خود دستور داده بود برای یافتن اکسیر جاودانگی از هیچ چیز فروگذار نکنند. این پادشاه برای این کار وقت و هزینه های زیادی را تلف کرد و اعتقاد داشت قبل از مرگ می تواند این ماده را پیدا کرده و خود را جاودانه کند. شی هوانگ سرانجام در سال ۲۱۰ قبل از میلاد در حالی که در سفر بود بطور ناگهانی جهان را ترک کرد. بعد از او دو پسر امپراتور به سلطنت نرسیدند. زیرا با قیام کشاورزان و روستاییان به رهبری چن شنگ به سلسله امپراتوری شی هوانگ پایان داده شد.

امپراتور شی هوانگ در دوران سلطنت خود تغییرات مهم و اساسی ایجاد کرد و قوانین دولت های گذشته را متحول ساخت. او مردم را به کشاورزی، توسعه فرهنگی و هنری تشویق و ترغیب کرد. ولی با روحیه خاص و افکاری که داشت نیروی انسانی و امکانات و هزینه های زیادی را به هدر داد.

Start typing and press Enter to search