برج کانتون گوانگجو / Guangzhou Canton Tower

برج کانتون Canton Tower یکی از جاذبه های دیدنی شهر گوانگجو است که در کنار رودخانه گوانجو در شهر جدید جوجیانگ Zhujiang New Town واقع شده است. این منطقه یکی از زیباترین و جدید ترین و دیدنی ترین مناطق شهر گوانگجو است. برج کانتون که در واقع یک برج تلویزیونی بشمار می رود با ارتفاع ۶۰۰ متر که ۴۵۰ متر بدنه اصلی و ۱۵۰ متر آنتن بلندترین برج چین و سومین برج بلند دنیاست.

Canton-Tower-China

ساخت این برج در ۲۵ نوامبر ۲۰۰۵ آغاز شد. سازندگان و مدیران شهر گوانگجو پس از پنج سال، در یک فرصت طلایی، جشن افتتاحیه بی نظیری همراه با یک کنفرانس مطبوعاتی با انتشار رسمی نام برج کانتون در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۰ و همزمان با رویداد مهم شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی گوانگجو - چین از این سازه عظیم و باشکوه رونمایی کردند.

Lit-up-bridge-and-Canton-Tower

این برج که از طراحی ویژه ای برخوردار است با کمر باریکش همانند یک نماد زیبا از زاویه های مختلفی در شهر گوانگجو قابل رویت است. بدنه خارجی برج کانتون را یک سازه فلزی پیچیده احاطه کرده و همین انحنای سازه فلزی باعث شده ظاهر برج را با دیگر برج های دیگر جهان متمایز کند. طراحان خارجی این اثر ماندگار معماری برای خلق این ایده جایزه دریافت کرده اند.

جاذبه های برج کانتون

برج کانتون یک ساختمان توریستی و گردشگری جامع با تمام جاذبه های فرهنگی است و توانسته روزانه طیف گسترده ای از گردشگران داخلی و خارجی را با هر سن و سلیقه ای به بازدید از خود ترغیب کند. بازدید کنندگان می توانند از امکانات وسیع و متنوع برج استفاده کنند. محیطی آرام و هیجان انگیز در حیاط بام برج و در ارتفاع ۴۸۸ متری هر گردشگری را وسوسه می کند. تصور کنید در آسمان شهری پر از رزق و برق و لامپ های رنگی با چشم اندازهای بی نظیر همراه با نسیم بلند شده از رودخانه گوانجو و لحظه غروب آفتاب با خاطرات شما چه خواهد کرد.

  • دور دایره بالایی برج ، چرخ فلکی عظیم ساخته شده که بازدید کنندگان می توانند در حباب های شیشه ای سوار شده و بر لبه بیرونی برج لحظات هیجان انگیزی را ثبت کنند. این چرخ و فلک دارای شانزده اتاق شیشه ای است و با زاویه پانزده درجه دور برج می چرخد و همه می توانند تصویر پانورامای کاملی از شهر داشته باشند.

Canton-Tower-China1

  • بازی مهیج پرتاب و سقوط یکی دیگر از جاذبه های بالای برج کانتون است.

guangzhou-canton-tower2

  • در تمام برج در فواصل و مناسبت های مختلف برنامه های زنده متنوعی برگزار می شود که در اطلاعات درب ورودی به اطلاع میهمانان هر روز می رسد. در بخش های مختلفی از برج امکانات دیگری اعم از فروشگاههای محصولات غذایی ، سوغات و هدایا ، رستوران ، فست فود ، کافی شاپ و محل های استراحت وجود دارد. سالن های کنفرانس و اتاق ها و سالن های چند منظوره و متنوع ، دیگر امکانات برج کانتون است. برنامه ها و نشست های مهم و مختلفی در مجموعه های VIP برج برگزار می شود.

Canton-Tower-Cinema-3D-4D

  • سینمای سه و چهار بعدی یکی از جاذبه های داخل برج کانتون به شمار می رود. رستوران های متوعی مانند رستوران گردان فرانسوی ، رستوران گردان مدیترانه ای و رستوران چینی و کافه تریا در بالای برج جزو مرتفع ترین رستوران های گردان دنیا به شمار می روند که می تواند لحظات بسیار فراموش نشدنی را برای هر مهمانی ثبت کند.

guangzhou-canton-tower3

در حال حاضر برج کانتون یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر گوانگجو است که بازدید از آن یک تجربه تازه و متفاوت را به شما منتقل می کند. چینستان بازدید از این برج را به مدیران متخصصان صنعت گردشگری و مهندسین و طراحان شهرسازی و شهرداری ها و مدیران و مهندسین معماری و صنعت ساختمان و همه علاقه مندان توصیه می کند. مطمئن باشید بازدید از این برج و بویژه امکانات جانبی آن که یکی از سازه های تراز اول جهان است بر ایده ها و خلاقیت ها و دید هر بازدید کننده تاثیرگذار خواهد بود.

guangzhou-canton-tower4

Start typing and press Enter to search