بزرگ ترین سازه قوری شکل جهان در ووشی

بزرگ ترین سازه قوری شکل جهان در ووشی به نام "Wuxi Wanda"، شهری در استان جیانگ‌سو در شرق چین و در نزدیکی شانگهای، در سال ۲۰۱۷ ساخته شد. سازه Wuxi Wanda که به عنوان یک نمایشگاه گردشگری و فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، با معماری منحصر به فرد خود شرکت‌های داخلی و بین‌المللی زیادی را به سمت بازار چین در ووشی جذب کرده است.

نمایشگاه گردشگری و فرهنگی Wuxi Wanda بخشی از مرکز گردشگری شهر ووشی است که مراسم پی‌ریزی آن در ۲۸ فوریه  ۲۰۱۴ آغاز شد و بیش از ۱۰۰ نفر از مقامات ارشد کشور چین در این مراسم شرکت کردند. پروژه ساخت نمایشگاه ووشی در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید و گروه واندا، یک شرکت چینی که در زمینه ساخت‌وساز فعالیت می‌کند، بیش از ۴۰ میلیارد یوان چین برای ساخت آن سرمایه‌گذاری کرد. در اولین روز افتتاحیه این نمایشگاه، بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم کشور چین و گردشگرانی از سایر نقاط جهان حضور داشتند.

ساختار بزرگ ترین سازه قوری شکل جهان

سازه ووشی نزدیک به ۳۹ متر ارتفاع دارد و قطر دایره مرکزی آن تقریبا ۵۰ متر است. این نمایشگاه که فضایی برابر با پنج هزار متر مربع دارد، با ورقه‌های آلومینیوم ساخته شده است. مرکز دایره‌ای شکل این سازه متشکل از پنل‌هایی با اندازه‌های متفاوت، با هدف ایجاد خمیدگی در مرکز،  از جنس شیشه‌های رنگی است. نورپردازی بی نظیر این نمایشگاه در هنگام شب، تصویری چشم‌نواز و بسیار زیبا ایجاد می کند.

فضای داخلی نمایشگاه گردشگری و فرهنگی ووشی سه طبقه است و یک فضای متحرک بزرگ با تکنولوژی بسیار پیشرفته در آن قرار گرفته شده است. علاوه بر این فضا، بسیاری از اجزای داخلی نمایشگاه، نظیر پارک‌های آبی کوچک، چرخ‌وفلک و یک قطار هوایی قابل حمل ساخته شده است تا در شرایط مختلف برگزاری نمایشگاه بتوان این اجزا را به مکان‌های دیگر انتقال داد. تعداد بازدیدکنندگان ازنمایشگاه گردشگری و فرهنگی ووشی روز به روز در حال افزایش است و در آینده به یکی از جاذبه‌های برتر شهر ووشی تبدیل می شود.

Start typing and press Enter to search