بندر دالیان در جیانگسو / Jiangsu port of Dalian

بندر دالیان که در سال ۱۸۹۹ تاسیس شد در ضلع جنوبی شبه جزیره لیائودانگ در استان لیائونینگ قرار دارد و شمالی ترین بندر چین و بزرگترین بندر در شمال شرقی چین است. این بندر همچنین به بندرهای آسیای شرقی، آسیای شمالی و اقیانوس آرام خدمات رسانی می کند و دروازه تجارت با اقیانوس آرام است.

در سال ۱۹۷۲، اولین کشتی های کانتینری وارد بندر دالیان شدند و اولین راه های کانتینری چین راه اندازی شد. این بندر ارتباطات تجاری و کشتی رانی را از طریق ۶۸ مسیر حمل و نقل کانتینری بین المللی و داخلی با بیش از ۳۰۰ بندر در ۱۶۰ کشور در جهان برقرار کرده است. بندر دالیان سالانه حداقل ۱۰۰ میلیون محموله دریایی را اداره می کند و با کمک های مستمر کارکنان، به پیشرفت های تاریخی شگفت انگیزی دست یافته است. امروزه، بندر دالیان یکی از ۱۰ بندر بزرگ در سراسر جهان است که سالانه از محموله های بزرگی  بهره مند است.

محدوده و امکانات بندر دالیان

بندر دالیان بر روی دریای زرد واقع شده است. مساحت منطقه آبی بندر حدود ۳۴۶ کیلومتر مربع و مساحت منطقه خشکی آن حدود ۱۵ کیلومتر مربع را پوشش می دهد. در این بندر ۱۶۰ کیلومتر خطوط تخصصی، ۳۰۰۰۰۰ متر مربع مخازن، ۸/۱ میلیون کیلومتر مربع از انبارها و بیش از ۱۰۰۰ واحد از انواع مختلف ماشین آلات و تجهیزات تخلیه و بارگیری وجود دارد.

در بندر دالیان یک شبکه حمل و نقل کالا تاسیس شده است که ترکیبی از سیستم قطار منظم کانتینری و قطارهای مخصوص حمل غلات و سنگ آهن است.

شرکت سرمایه گذاری دریایی دالیان، نخستین شرکت مدیریت مالی محلی استان لیائونینگ است که توسط کمیسیون تنظیم مقررات بانکداری چین تایید شده و می تواند خدمات مالی قابل اعتمادی را برای همه مشتریان فراهم کند.

زیرساخت بندر دالیان

بندر دالیان دارای ۸۰ اسکله مدرن تولیدی است که از این میان  ۳۸ اسکله آب های عمیق برای کشتی های با وزن بیش از ۱۰۰۰۰ تن (DWT) می باشد. این بندر همچنین دارای چندین ترمینال جهانی است و می تواند کشتی ها را با هر اندازه ای بدون توجه به میزان بزرگی آنها در خود جای دهد.

در آینده، بندر دالیان در مسیر پیشرفت هوشمندانه قرار خواهد گرفت، که به شدت توسط سیاست های جدید کسب و کار و دولت چین پشتیبانی می شود و با گسترش سریع کسب و کارهای خدماتی مدرن سطح بالا، یک برنامه یکپارچه زیست محیطی را برای خطوط حمل و نقل ارائه می دهد.

Start typing and press Enter to search