بندر لیان یونگانگ در جیانگسو / Jiangsu Lianyungang Port

بندر لیان یونگانگ یکی از بزرگ­ترین بنادر تجارت خارجی جهان است که عمدتا به استان­های شاندونگ و جیانگشو خدمت ­رسانی می­کند. این بندر  به عنوان یکی از ۲۵ بندر مهم و ۱۲ بندر اصلی منطقه مرکزی چین و یکی از بنادر اصلی بندر یانگ تسه شناخته شده است.

بندر لیان یونگانگ، عمدتا بندر اصلی حمل و نقل بین المللی در مناطق امتداد خط آهن لیان یونگانگ- لانژو، و لانژو- زینجیانگ و کشورهای آسیای مرکزی است. این بندر، هسته اصلی بندر دریایی جیانگشو، و یکی از اجزای مهم حمل و نقل بین المللی شانگهای و همچنین یک مرکز مهم در سیستم حمل و نقل جامع چین است.

بندر لیان یونگانگ به تدریج، از طرح "یک بندر با چهار منطقه" تشکیل شد. چهار منطقه تشکیل دهنده عبارتند از: منطقه بندر لیانیون، منطقه بندر زووی، منطقه بندر جانیو، و منطقه بندر گوانهه. این بندر شامل یک کانال اصلی ۲۵۰۰۰۰ تنی و ۶۰ بندر دریایی تولیدی است. سه گذرگاه مرزی به آلاتا پاس، هورگس، و آلما آتا در این سرزمین، گسترش یافته و بیش از ۱۰ خط کانتینری داخلی و ۲ خط کانتینری بین­المللی به آلما آتا و مسکو در نظر گرفته شده است. خدمات ­رسانی این بندر به ۱۵ استان گسترش یافته؛ و بیش از ۴۰ مسیر کانتینری، و ۲ خط حمل و نقل مسافر و کالا در مسیر چین- کره در دریا راه اندازی شده است. این بندر در سال ۲۰۱۴، به یکی از بنادر شاخص در حمل و نقل ترکیبی راه آهن و آب، و یکی از بنادر نشانگر علم و فناوری در چین تبدیل شد.

بندر لیان یونگانگ در آینده، نقش مهمی در ارائه مزایای منطقه­ای به عنوان ترمینال شرقی پل زمینی اوراسیان بازی می­کند، و به طور مداوم شرایط حمل و نقل ترکیبی زمینی- اقیانوسی را بهبود می بخشد. این بندر پایانه لجستیک چین و قزاقستان و پایگاه دریایی SCO است، که به ارائه خدمات مناسب و کارآمد تدارکات و انبارداری برای کشورها و مناطق اطراف راه آهن و ایجاد ترمینال بین المللی بزرگ از پل زمینی اوراسیان اختصاص یافته است.

Start typing and press Enter to search