جزیره گولانگ یو در شیامن / Xiamen Gulangyu Island

جزیره گولانگ یو Gulangyu Island در جنوب غربی شیامن واقع شده و برای زیبایی های طبیعی، معماری های متفاوت و آثار تاریخی شهرت دارد. برای رفتن به این جزیره می شود با قایق های بخاری و موتوری به مدت ۵ دقیقه سفر کرد. این جزیره زیبا یکی از نقاط ملی ثبت شده گردشگری چین و مقصد خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی است. این جزیره ۲۰ هزار سکنه دائمی دارد و فقط وسایل نقیه الکتریکی و برقی مجاز به تردد هستند وسایل نقلیه عمومی و تاکسی برقی در آن مسافران را جابجا می کنند. به همین دلیل ساکنان آن از محیط زیست سالم و بدون آلودگی و سر و صدا و هوایی تمیز برخوردارند. محیطی پر از درختان جنگلی، مملو از گلهای زیبا و گیاهان مختلف و طبیعی همراه با موسیقی دلنواز موجهای دریا باعث می شود هر کسی فکر کند در بهشت است.

Gulangyu-island-xiamen-viwu-1

جزیره گولانگ یو به دلیل همجواری با ساحل سنگی و امواج دریا به گهواره موسیقی دانها و یا جزیره موزیک هم شهرت دارد و بخاطر وجود این محیط آرام و زیبا پاتوق موسیقی دانها و دوستداران موسیقی است. صخره های زیادی اطراف جزیره را احاطه کرده اند و صدای برخورد امواج با این صخره ها بگوش می رسد. "گو" در زبان چینی به معنای طبل و "لانگ" به معنی موجهاست و گولانگ از همین برداشت یعنی طبل موجها گرفته شده است. در این جزیره موزه پیانو و موزه سازهای ارگان (نوعی دستگاه موسیقی قدیمی) وجود دارد که افراد علاقمند می توانند کلکسیونی متنوع از قدیمی ترین، زیباترین و بهترین پیانوهای جهان را در این موزه ببینند. شیامن و جزیره گولانگ یو به خاطر تمرکز در موضوع موسیقی و بویژه پیانو و ارگان توانسته جاذبه گردشگری خوبی ایجاد کند.

جزیره گولان یو همواره یکی از نقاط خوش آب و هوایی بود که مد نظر افراد ثروتمند و سرمایه گذاران خارجی و داخلی بوده و هست. از زمانهای گذشته این افراد در این منطقه ویژه اقدام به ساختن ویلاها و بناهای خاص کرده اند که بخش زیادی از آنها هم اکنون جزو آثار تاریخی به یادگار مانده است و مورد توجه گردشگران واقع می شود. بخاطر وجود این ساختمانها و عمارتهای تاریخی که تنوع و زیبایی خاصی به جزیره داده است و وجود معماری های کلاسیک و اومانتیک اروپایی و غربی ، این جزیره را بدرستی یک موزه معماری باید خواند. یک جاده ساحلی زیبا و مارپیچ بصورت یک رینگ دور جزیره کشیده شده است که هر گردشگری با یک دور زدن می تواند از مناظر و موقعیت های مختلف جزیره لذت ببرد.

gulangyu_shuzhuang_garden_bridge

جاذبه های جزیره گولانگ یو :

آکواریم جزیره / Underwater World Xiamen

این آکواریم در سال ۱۹۹۸ تجهیز و افتتاح شد. این مرکز دیدنی که به جهان زیر آب شهرت دارد از چهار قسمت تشکیل شده است : اقیانوس آب تازه - آکواریوم دریایی - سالن نمایشگاهی اسکلت وال دریایی و سالن اجرای نمایش دلفین ها و فک ها

در بخش آکواریم این مرکز گونه های مختلفی از ماهی های مناطق گرمسیری و بیش از ۳۵۰ گونه ماهی تزیینی نگهداری می شود که تعداد همه ماهیهای این اقیانوس بالای ۱۰۰۰۰ عدد اعلام شده است. گونه های مختفی از موجودات دریایی از همه دریاهای چین ، استرالیا، ژاپن و حتی رودخانه آمازون گردآوری شده اند. گونه هایی که در آغاز کار این آکواریوم به این مرکز انتقال پیدا کرده اند، هم اکنون بزرگ شده و به یک جاذبه مورد توجه این آکواریوم تبدیل شده اند. سفره ماهی ۱۵۰ کیلویی و اره ماهی سه متری و مارماهی دومتری نمونه ای از این موجودات این اقیانوس هستند. مجسمه زیبایی از یک اختاپوس در جلوی ورودی این آکوایوم ساخته شده که نمای یکی از همین موجودات عظیم الجثه دریایی است. بلیط ورودی این مجموعه برای بزرگسالان ۹۰ یوان و برای بچه ها ۵۰ یوان است.

gulangyu-island-xiamen-octopus

باغ شوژانگ / Shuzhuang Garden

این باغ به نام مالکش که یک تاجر پولدار تایوانی بوده است نامگذاری شده است. شهرت و اهمیت این باغ به دلیل وجود موزه پیانو و ۱۲ مجسمه حیوانات آن و ۴۴ پلی است که در آن به بهترین شکل ممکن طراحی و اجرا شده است.

موزه پیانو / Piano Museum

موزه پیانوی جزیره یکی دیگر از جذابیتهای دیدنی است که گردشگران علاقمند به موسیقی را به بازدید دعوت می کند. در این موزه مجموعه ای کمیاب از پیانوی قدیمی و جیدید در انواع و مدل های مختلف از سال ۱۸۰۰ میلادی نگهداری و به نمایش گذاشته شده است. ورودی این موزه ۳۰ یوان است و در برخی مواقع اجرای موسیقی زنده توسط هنرمندان به اجرا در می آید.

gulangyu_piano_museum

گالری بین المللی هنر خوشنویسی و کنده کاری / International Calligraphic Carving Art Gallery

این گالری مجموعه ای از آثار هنرمندان چینی ، کره ای ، ژاپنی و چند کشور دیگر را در خود به نمایش گذاشته شده است. این آثار شامل کتیبه های خطاطی شده از دوران گذشته و لوح های کنده کاری شده است. ورودی این گاری ۱۰ یوان است.

موزه ارگان گولانک یو / Gulangyu Organ Museum

بزرگترین و کاملترین مجموعه ارگان دنیا در موزه جزیره گولانگ یو نگهداری می شود. ارگان نوعی پیانوی قدیمی است که چند صفحه کلید دارد و صدا از طریق لوله های متعددی که در بالای آن تعبیه شده خارج می شودو این نوع ساز در قدیم یکی از سازهای اصلی بوده و مورد توجه علاقمندان و عاشقان موسیقی کلیسایی است. تعداد زیادی از انواع و اشکال مختلف این ساز سنتی و قدیمی در این موزه نگهداری و حفاظت می شود و توانسته است است گردشگران زیادی را به این جزیره جذب کند. یکی از آثار نقیس و گرانبهای این موزه یکدستگاه ارگان خیلی قدیمی  ساخت انگلیس در سال ۱۹۰۹ است که با ۶ متر ارتفاع و ۳ متر عرض از ۱۳۵۰ لوله انتقال صدا ساخته شده است.

organ-museum

باغ پرندگان / Bright Moon Garden

در باغ پرندگان جزیره گولانگ یو بیش از ۱۰۰۰ پرنده از ۱۰۰ کشور جهان نگهداری می شود. محل زندگی این پرندگان که بعضا در نمونه خود کمیاب و منحصر بفرد هستند در فضایی زیبا و همراه با طراحی های جالب جانمایی شده اند و ساعتی از زمان گردشگران را به بازدید و عکسبرداری به خوبی پر می کند. نمونه های بارز از این پرندگان شامل طاووس ها، مرغ های ماهیخوار، پلیکانها، اردک، غاز، لکلک ها، انواغ زیادی از مرغان دریایی است که در زمانهایی توسط بعضی از این حیوانات شو اجرا می شود.

Sunlight Rock

Aviary

Start typing and press Enter to search