خیابان توریستی نانجینگ شانگهای / Shanghai Nanjing Road

خیابان توریستی نانجینگ یکی از مشهورترین خیابان‌های شانگهای و جهان به منظور خرید بشمار می‌آید که واردات مقادیر زیادی از کالاهای خارجی، آن را به اولین خیابان خرید شهر تبدیل کرده است. با گذشت زمان، خیابان نانجینگ تغییر قابل توجهی داشته است. انتهای شرقی آن به منظور راحتی خرید، دارای گذرگاه های سرپوشیده عابر پیاده است. فروشگاه های بزرگ سنتی، دیگر در بازار نفوذ ندارند، زیرا مراکز خرید مدرن، فروشگاه های تخصصی، تئاتر و هتل های بین المللی در هر دو طرف خیابان رشد کرده اند.

امروزه بیش از ۶۰۰ شرکت تجاری در این خیابان، مارک های معروف بی شماری را با کیفیت برتر و مدل های جدید ارائه می دهند. شرکت های KFC، مکدونالدز، خانه پیتزا و دیگر فروشندگان معروف جهان در هر دو طرف این خیابان قرار دارند. دیگر فروشگاه های برتر در این خیابان عبارتند از تیفانی، مونت بلانس و دانهیل. علاوه بر این، تقریبا صدها فروشگاه تخصصی کالاهای ابریشمی، گلدوزی، پشمی و ساعت را ارائه می دهند.

کافه ها، مجسمه های انتزاعی، و صدای نوازندگان خیابانی، پیاده روی عصر در این خیابان را لذت بخش کرده اند.

موقعیت خیابان نانجینگ

این خیابان در مرکز شهر و در یک مسیر شرقی- غربی واقع شده است. بخش شرقی آن در منطقه هوانگپو قرار دارد و از باند غربی تا میدانی به نام میدان مردم امتداد می یابد. بخش غربی از میدان مردم شروع می شود و تا منطقه جینگان ادامه می یابد. خیابان نانجینگ هم اکنون طولانی‌ترین خیابان دنیا با طول ۵/۵ کلیومتر است و روزانه ۱ میلیون بازدید کننده دارد.

خیابان نانجینگ شرقی

این بخش از خیابان نانجینگ یک منطقه تجاری اختصاصی است. در انتهای شرقی آن و در بخش مرکزی باند، هتل پیس قرار دارد. بخش غربی باند شامل مراکزی با سبک اروپایی است که در آن رستوران‌ ها و کافه ‌هایی وجود دارد. اما در سال‌ های اخیر ساختمان‌ های دیگری به این بخش ورود پیدا کرده ‌اند زیرا بازدیدکنندگان خیابان نانجینگ از ساکنان ثروتمند محلی به بازدیدکنندگانی از سراسر کشور تغییر یافته است. در کنار مراکز فروش، بازارهای محلی روباز همچون رسانه‌ های دیجیتال و اجزاء الکتریکی مشاهده می ‌شود. این بخش یک بازار مخصوص پیاده‌هاست که در آن قدیمی‌ترین و بزرگترین فروشگاه‌های بزرگ شانگهای، همچون خرده فروشی ها و رستوران‌ های قدیمی با تاریخچه ‌های کهن مشاهده می‌شود.

خیابان نانجینگ غربی

بازارعابران پیاده و خیابان نانجینگ شرقی، در پارک مردم، به پایان می رسد. در نقطه مقابل پارک، برخی از هتل های تاریخی معتبر شانگهای، از جمله هتل پارک قرار دارند. خیابان نانجینگ غربی از اینجا شروع می شود و تعداد بی شماری هتل پنج ستاره، مراکز خرید، رستوران، ساختمان های اداری، مرکز نمایشگاه شانگهای، مغازه ها و فروشگاه های لوکس، و ورزشی برند را در برمی گیرد.

این بخش از خیابان نزدیک معبد جینگان قرار گرفته و در طول ۱۰ سال گذشته شاهد توسعه‌ های دائمی بوده است.

برگزاری مناسبت ها

گردشگران و مهمانان می توانند اغلب تعطیلات، مانند سال نو چین، شب سال نو، کریسمس و عید پاک را در خیابان نانجینگ جشن بگیرند و بعضی از ساختمان ها و مراکز خرید که در مقابل خیابان نانجینگ دیده می شوند، آتش بازی را در خیابان برگزار کنند.

Start typing and press Enter to search