خیابان توریستی گوانجو / Guangzhou Shangxiajiu road

Shangxiajiu 0

یکی از خیابان های توریستی شهر گوانجو شانگ سیاجیو Shangxiajiu  است. اسم چینی آن بدین ترتیب است 上下九  و یکی از جاذبه های توریستی شهر به حساب می آید.

این خیابان پیاده روی معروف و طولانی در بهترین منطقه قدیمی و تجاری شهر واقع شده است و هر روز جمعیت زیادی از مردم منطقه گواندونگ و حتی توریست ها را به طرف خود می کشاند و بسیار شلوغ و با هیجان است. بازاری متنوع و دیدنی با معماری کهن چین برای ثبت خاطره ای بیادماندنی برای یک مسافر. اگر می خواهید یک بعدازظهر متنوع داشته باشید ، خرید کنید و کمی هم قدم بزنید و یک گردهمایی و راهپیمایی با ازدحام از چینی ها ببینید و در آخر شام یا تنقلات و نوشیدنی خورده باشید به خیابان پیاده روی و توریستی شانگ سیاجیو سری بزنید. با رفتن به این خیابان به حقیقت از یک موزه اجتماعی بزرگ و زنده از مردم منطقه جنوب چین دیدن کرده اید مردمی با بالاترین روحیه فراملیتی در چین . مردم این شهربه دلیل تعاملات زیاد در نمایشگاههای گوناگون و ورود مسافران خارجی از روحیه بالاتری برخوردارند. بهترین موقع رفتن به خیابان شانگ سیاجیو Shangxiajiu  غروب است چون موقع رسیدن تصور می کنید همه مردم شهر اینجا جمع شده اند و از ازدحام و شور و نشاط مردم متعجب می شوید و روحیه می گیرید. در این خیابان همه جور فروشگاهی می توانید ببینید فروشگاههای انواع لباس با فروشنگان بشاش و با روحیه که بر شور و حال بازار می افزاید. فروشگاههای سوغات و کیف و کفش و چمدان ، بدلیجات ، انواع خوراکی و شیرینی و شکلات ، چای و ... خلاصه هر چه که فکر کنید.

Shangxiajiu3

توریست ها از این شور و حال به وجد می آیند ، نمی دانند به حراجی ها توجه کنند یا به مردم خونگرم و روابطشان با یکدیگر که واقعا جلب توجه می کند. فروشندگان فروشگاههای حراجی با دیدن گردشگران آنان را به دیدن محصولات دعوت می کنند . اغلب فروشگاهها حراج زده اند و قیمت ها را با اتیکت های درشت اعلام کرده اند ولی بقیه که قیمت نزده اند را باید چانه بزنید. ولی یه توصیه مهم در بازارهای چین : هر جا دیدید شلوغ است و چینی ها دارند می خرند بدانید قیمتش خوب است چون خود چینی ها در این امر از شما دقیق ترند.

از دیگر خیابان های پیاده روی توریستی در گوانگجو بیجینگ لو است که از شانگ سیاجیو گران تر و فروشگاههای مارک و برند زیادتری دارد. در برنامه خودتان سری به آن هم بزنید.

Start typing and press Enter to search