دهکده زنان در چونگ چینگ / Chongqing Women's Town

دهکده زنان در چونگ چینگ با نام دهکده لانگ شویی هو  Long shuihu در ناحیه Shuangqiao قرار دارد، زنان بر مردان تسلط دارند. این دهکده در شهر چونگ چینگ Chongqing در استان سیچوان Sichuan واقع در جنوب غربی چین است. در این دهکده کوچک که ۲٫۳ کیلومتر مربع است، مردان تحت سلطه زنان هستند و قوانین به نفع زنان است. همین طور جریمه هایی برای مردانی که از دستورات زنان سرپیچی می کنند در نظر گرفته و به اجرا در می آید. به همین منظور این دهکده به یک جاذبه گردشگری در کشور چین تبدیل شده و توریست های زیادی برای بازدید از این شهر زنان به این نقطه سفر می کنند.

women's-town

در این دهکده مفهوم سنتی و محلی "زنان قانون می گذارند و مردان اطاعت می کنند" استوار است. همین شعار قدیمی این روستا را زبانزد مسافران کرده و از فرصتی بسیار خوب بهره مند ساخته است. در زمان های قدیم در این منطقه رسم بر این بوده که مردان درآمدشان را آورده و به زنانشان می دادند.

توریسم هایی که وارد این روستا می شوند سعی می کنند از قوانین این روستا اطاعت کرده و فرمان زنانشان را اطاعت کنند. در این جا مردان خاطی را با شلاق مجازات می کنند و قوانین در دادگاهی که توسط خود زنان اداره می شود وضع و اجرا می گردد. در این دهکده ، مردان حق رد کردن تقاضای زنان را ندارند، مگر اینکه دلشان هوس شلاق کرده باشد. اگر مردی به خواسته زنان توجه نکند باید شلاق خورده و در مقابل زنان زانو بزند و عذرخواهی کند و در بعضی موارد جریمه های دیگری مانند شستن لباس ها و ظروف در رستوران را تحمل کند.

این شعار یا برنامه برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ توسط مردی بنام لی جیانگ انجام شد و به یک ایده تبدیل گشت. کار از جایی شروع شد که لی جیانگ به زنش قول می دهد که به همه خواسته های او احترام بگذارد. اگر چه آن موقع این کار مثل یک شوخی ساده خانوادگی بود. اما باعث خلق این ایده شد و به همین ترتیب تحولی نوین برای ساخت و ساز و بازسازی این روستا رقم خورد. شعاری که مردم این روستا به آن پایبند هستند، این است که زنان هرگز اشتباه نمی کنند و مردان هم هرگز نباید خواسته زنان را رد کنند.

مردم این روستا باور دارند با این کار و با جذب توریست می توانند مبالغ زیادی را کسب کنند و این شهرک را به سبک قدیمی و سنتی بازسازی کنند.

Start typing and press Enter to search