دهکده هنر شنزن / Shenzhen Art Village

Da Fen Oil Painting Village

روستای دافن Dafen یا دهکده هنر ، ناحیه ای در کنار شهر شنزن است که همه ساکنان آن به نحوی با هنر نقاشی و صنایع مرتبط به آن زندگی خود را می گذرانند. اینها در واقع تولیدکنندگان و صادرکنندگان هنر نقاشی چین به سراسر جهاننند. کوچه های سنگ فرش زیبا با ساختمانهای قدیم و جدید و تو در تو ، کارگاههای مختلف در کنار محل سکونت محیطی متفاوت را ایجاد کرده که هر بیینده ای را به خود جلب می کند. شاید در هیچ جایی از جهان نتوانید این مناظر را ببینید. این همه نقاش در حال کار، این همه بوم نقاشی ، و نقاشیهایی که از روی بوم جداشده اند و به خاطر کمبود جا صدها نقاشی روی هم چیده شده اند و شما برای دیدنشان باید آنها را ورق بزنید. ( چینی ها این شهر بزرگ نقاشی بعد از تمام شدن نقاشی و خشک شدن به جهت سهولت حمل و ارسال و حتی نگهداری و سالم ماندن نقاشی ها را از روی بوم کنده آنها را روی هم انبار می کنند.)

Art Village 1

کارگاههای نقاشی که همه نقاشان از پیر و جوان و زن و مرد در حال کشیدن نقاشی هستند و موقع تمام شدن کار همانجا غذا می خورند و همانجا استراحت می کنند دو باره فردا صبح در را باز می کنند و مشغول کار می شوند. خانه و کار خیلی فاصله ای ندارند. هنر شده جزو زندگی آنها و رنگ و بوی رنگ ، قلم و بوم نقاشی شده آمیخته با روزمره گی آنها. تجار و بازرگانان و گردشگران و علاقه مندان به این هنر می توانند برای خرید و انخاب نقاشی ها آنها را براحتی ورق بزنند و طبق درخواسته شان جدا کنند. هر نقاشی که بخواهی از هر مدل و سبک با هر اندازه و هر سلیقه و فرهنگی وجود دارد یا طرح و یا عکس سفارش می دهی.  شهر فرنگی است از رنگها و نقاشی های مختلف با سبک های مختلف. از هر هنرمندی نقاشی می خواهی و از اثری می خواهی یا هست یا برایت می کشند.

دهکده هنر شنزن در واقع گلستانی برای هنرمندان رشته نقاشی و هنرهای مرتبط است که بادیدن این فضا به وجد آمده مبهوت خواهند شد. اینجا یک نمایشگاه بزرگ تابلوهای نقاشی است که همه روزهای سال باز است. فروشگاههای صنایع وابسته را در لابلای این کارگاهها و نمایشگاههای می بینید. فروشگاههای عرضه انواع قلم و رنگ ، انواع بوم و پارچه های مختلف و مواد مربوطه ، عرضه کنندگان و سازندگان انواع بوم و سه پایه های چوبی و فلزی ، فروشگاههای کتب نقاشی و ... خلاصه هر چه که در این زمینه بخواهید.

Da Fen Shenzhen

در این شهر هنر رستوران های مختلف عرضه مواد خوراکی و غذا ، قهوه خانه ها و چایخانه های سنتی ، کافی شاپ ها ، استراحت گاهها ، و امکانات دیگر موجود است.

Start typing and press Enter to search