قبر لوئو بین وانگ شاعر چینی در ایوو / Luo Binwang Tomb - Yiwu

تنها جاذبه توریستی شهر ایوو، پارک و قبر شاعر معروف چینی لوئو بین وانگ Luo Binwang Tomb در فاصله ۱۵ کیلومتری شرق این شهر واقع است. لوئو بین وانگ یکی از چهار شاعر معروف و بزرگ چین در اوایل سلسله تانگ است. او به دلیل اشعاری که گفته در میان مردم چین از شهرت و محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

Luo-Binwang-tomb

آثار این شاعر در تاریخ ادبیات چین به دلیل موضوع مقاومت و حماسه تاثیر و نفوذ زیادی داشته است. تعداد آثار معروفی که از او به یادگار مانده بیش از ۳۰ مقاله و ۱۳۰ شعر است که بسیاری از مردم چین با آن ها آشنایی دارند. لوئو بین وانگ اهل سیاست نبوده است. اما بعد از سلطه امپراتوری وو زتیان Wu Zetian، به شورشیان می پیوندد و به عنوان وزیر رهبر شورشیان به عامه مردم خدمت می کند. او حتی نامه هایی بر طرفداری از حقوق و مظلومیت شورشیان علیه وو Wu  می نویسد که در تاریخ این نبردها ماندگار و دلیل شهرت او شد.

Luo_Binwang's_tomb

بعد از شکست شورشی ها توسط نیروهای امپراتوری، این شاعر فرار کرده و دیگر کسی او را نمی بیند. البته بعضی می گویند او مرده و بعضی معتقدند او به شیوه بودائیان تارک دنیا گشته و گوشه ای را برای گذران زندگی انتخاب کرده است. قبری که از او در این پارک باصفا مانده است در سال ۱۹۸۹ بازسازی شده است. از طرف قبر که به آرامگاه این شاعر نگاه کنید قبر را نیم دایره می بینید. در صورتی که قبر به شکل دایره است. روبروی قبر یادواره ای وجود دارد که یادبودهای سنگی و بخشی از اشعار او روی آن حکاکی شده است. این قبر در محوطه ای پر از درختان سرو بلند و گیاهان مختلف قرار دارد و محیطی آرام و فرحبخشی را فراهم آورده است. بازدیدکنندگان و توریست ها برای یافتن یک محیط آرام و هوایی مفرح به این مکان می آیند.

Start typing and press Enter to search