منطقه اقتصادی جیمئی در شیامن / Jimei

منطقه اقتصادی جیمئی Jimei در ۱۷ کیلومتری روبروی جزیره شیامن و کوهپایه کوه تیان ما Tianma قرار دارد. این منطقه در واقع ملک شخصی آقای تان کاهکی Tankahkee مربی و رهبر مشهور چینی های خارج بوده است.

jimei-xiamen

ساختار منطقه اقتصادی جیمئی

جیمئی بخاطر جو آکادمیک، منظم و مناظر طبیعی که دارد یکی از نقاط گردشگری شیامن به حساب می آید. مهمترین ویژگی این محل تمرکز بر موضوع تحقیق و آموزش است و به همین خاطر به روستای مطالعه Study Village مشهور است. اینجا تنها روستای مطالعه در چین است که توسط تان کاهکی در سال ۱۹۱۳ تاسیس شد و از آن تاریخ تابحال در امر آموزش توسعه زیادی پیدا کرده است. در بخش اعظم از این منطقه انواع مختلف و متفاوتی از مدارس سنتی و مدرن از رده های ابتدایی و بالاتر موجود است. همچنین انواع مجموعه های بی نظیر از اردوگاه های آموزشی و مراکز آموزش عالی در این روستای مطالعه به چشم می خورد که در جای دیگری نمونه ندارد. دانشگاه جیمئی از ترکیب ۵ کالج بوجود آمده و در حال حاضر از مراکز آموزشی فرهنگی شیامن و چین به حساب می آید.

Jimei-xiamen-Tourists-Area
ساختمان های روستای مطالعه جیمئی که در جلوی ساحل قرار گرفته ترکیبی از سبک های مختف شرقی و غربی است و محیطی آرام و خاصی را بوجود آورده است. در این محل یک بنای یادبود آزادی با ارتفاع ۱۸ متر وجود دارد که در سال ۱۹۵۰ ساخته شده و قبر آقای تان کاهکی در پایین این بنا واقع است. در دو طرف دیواره راهروهای منتهی به این بنا تعداد زیادی کتیبه کنده کاری از آن زمان نصب شده است.

Mr.-Tan-Kah-Kee-(Chen-Jiageng)

آقای تان کاهکی شخصیتی ساده با سبک زندگی ساده و همراه با قناعتی داشته است. یکی از آرزوی او ساختن محیطی آرام و امن برای مریدانش بوده است. به همین جهت ساخت عمارتی بزرگ را در این منطقه آغاز می کند که یکسال بعد از مرگش به اتمام می رسد. این عمارت که به سبک کاخ های سنتی ساخته شده یکی از دیدنی های مجموعه جیمئی است. مجسمه ای برنزی از آقای تان کاهکی به عنوان یادبود در این عمارت وجود دارد. در جیمئی پارک ها و باغ های دیگری نیز وجود دارد که عبارتند از : باغ کروکدیل، پارک جیادنگ و برکه قایق اژدها.

Start typing and press Enter to search