هفته فرهنگی ایران در چین

IRAN-Cultural-week-china
به دنبال حضور دولت جمهوری خلق چین در ایران در سال ۲۰۱۱ و برگزاری هفته فرهنگی در آن کشور، امسال ایران، در قالب تعاملات فرهنگی مهمان دولت جمهوری خلق چین است تا با استفاده از این فرصت ظرفیت های فرهنگی کشور را به شهروندان کشور چین به ویژه شهر پکن معرفی کند.
در هفته فرهنگی که از روز بیستم تا بیست و ششم در کتابخانه پایتخت در حاشیه رینگ ۳ شهر پکن برقرار خواهد شد، تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران برای معرفی هنر و فعالیت خود دعوت شده اند.

IRAN-Cultural-week-china1در آیین گشایش این هفته که روز بیستم تیرماه در ساعت ۱۴ برگزار می شود وزیر فرهنگ چین و شخصیت های مذهبی دانشگاهی و شخصیت های علمی و تعدادی از دیپلمات های کشورهای خارجی حضور خواهند داشت.
شهروندان چینی، نیز از روز جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر می توانند از غرفه های هنرمندان و ورزشکاران ایرانی بازدید کنند. عرضه ی هنرهای تجسمی از جمله خوشنویسی، صنایع دستی از جمله منبت کاری، ملیله کاری و دیگر صنایع نقاط مختلف کشور، اجرای موسیقی سنتی، معرفی آیین های سنتی و پوشش های محلی، معرفی ورزش زورخانه ای و پخش فیلم، از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در این هفته است.

IRAN-Cultural-week-china2

غرفه های هنری و فرهنگی در سالن ۱۴۰۰ مترمربعی کتابخانه پایتخت توسط گروه ۴۰ نفره فرهنگی که از ایران برای این هفته دعوت شده اند، طراحی و چیدمان آن صورت می گیرد.
هنرمندان ضمن عرضه هنر خود چگونگی سیر تکمیل و ساخت اثر خود را نیز به نمایش می گذارند.
نشست سراسری اساتید زبان فارسی از دیگر برنامه های جنبی این هفته است که با حضور اساتید چینی که زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه های چین تدریس می کنند تشکیل می شود. در کنار این اساتید، مسوولین و پژوهشگران مرکز ایران شناسی نیز در این سمینار حضور خواهند داشت.
گروه موسیقی سنتی و ورزش زورخانه ای در روز سه شنبه ساعت سه بعدازظهر به صورت ویژه به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

Start typing and press Enter to search