کشف قرآن کهن چینی با نمادهای شیعی

Chinese-Quran

غرفه چین در نمایشگاه قرآن، قرآنی خطی در معرض بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته که در این نسخه دست‌نویس و قدیمی تمامی ۱۱۴ سوره قرآن داخل اسامی چهارده معصوم(ع) نگاشته شده است.

به گزارش شبکه ایران، غرفه چین در نمایشگاه قرآن، قرآنی خطی در معرض بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته است که در این نسخه دست‌نویس و قدیمی تمامی ۱۱۴ سوره قرآن داخل اسامی چهارده معصوم(ع) نگاشته شده است.

در حال حاضر این نسخه قرآن خطی که در شهر لین شیا در استان لنجو نگهداری می‌شود به نمایشگاه قرآن منتقل شده است و در معرض دید علاقمندان به این کتاب آسمانی قرار داده شده است.

این قرآن به شکل نواری کاغذی به طول ۶۵۰ و عرض ۹ سانتی متر است که آیات به عرض ۷سانتی متر بر روی آن نگاشته شده است. در ابتدای این نسخه ارزشمند شکل‌های هندسی است که داخل آن مطالبی به زبان عربی و با آب طلا به چشم می‌خورد.

آنگونه که ستاد خبری نمایشگاه اعلام کرده، از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این نسخه قرآن کریم این است که در ابتدای این نسخه پس از "بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم" عبارت "اللهم‌صل‌علی‌محمد المصطفی" و "علی علی المرتضی" و "علی فاطمه الزهرا" تا صلوات بر "مهدی صاحب‌الزمان(عج)" به چشم می‌خورد.

"ماخون جان" ۷۶ ساله یکی از صاحبان این نسخه قرآنی است که هم اکنون مشغول تدریس علوم دینی در شهر لین شیا است. به گفته ماخون این نسخه قرآن توسط شخصی به نام "مالاچای" از مدینه منوره به چین آورده شده است و در زمان انقلاب فرهنگی چین که همه آثار باستانی تخریب می‌شد، این نسخه ارزشمند در مزرعه‌ای نزدیک خانه خود مخفی کرده بود.

به گفته "علی پیشای رات"‌مسئول غرفه چین در نمایشگاه بین‌المللی قرآن هرچند به جمعیت بالای مسلمانان اهل تسنن در این کشور اشاره می‌کند ولی می‌گوید اکثر مسلمانان این کشور در عین سنی بودن علاقه خاصی به شیعه و امامان و اهل بیت عصمت و طهارت دارند.

Chinese-Quran.

لازم به ذکر است قرآنهای مختلفی به زبان چینی در کنار کتاب‌های مختلف اسلامی مثل نهج‌البلاغه عربی ترجمه شده به این زبان، در غرفه چین به نمایش عموم بازدیدکنندگان گذاشته شده است.

Start typing and press Enter to search