آموزش لبخند در چین

توسط امین

لبخند کوتاهترین و موثرترین راه انتقال پیام در مخاطب است، این در شادابی اجتماعی تاثیر فراوان دارد به ویژه در مراکزی که مسئولیت ارائه خدمات به مراجعین عمومی را دارند، شادابی و نشاط، مهر و محبت، آرامش و اعتماد، ایجاد فضای گفتگو و صدها تأثیر مثبت که ما در روزمره و در کارهای خود به آنها نیازمندیم.


کارشناسان علوم ارتباطات معتقدند لبخند رازهای ارزان‌ قیمت برای ایجاد ارتباط با مخاطب است. اکثر مدرسان علوم روابط یکی از موثرترین شیوه های موفقیت در ایجاد رابطه را لبخند می دانند.
در بسیاری از مواقع مدیران موفق همواره به تاثیر لبخند توجه دارند و آن را به پرسنل آموزش داده و از آنها در مواجهه با مخاطبان مطالبه می‌کنند.
چینی ها قبلاً خیلی اهل لبخند نبودند و در واقع چهره های خنثی داشتند به همین دلیل مدیران اجرایی کشور چین این موضوع را بطور جدی در دستور کار فرهنگ سازی قرارداده و اثرات مثبت آن را در جامعه و دنیا دیدند.
شهرهای جنوبی چین مثل شهر گوانگجو چهره‌ها بیشتر خندان و شاداب است ولی ممکنه در شهرهای دیگری مثل شهرهای شمالی مانند پکن مردم کمی با چهره جدی تری برخورد کنند.


اکثر مراکز عمومی چین لبخند را در آموزش‌های ضمن خدمت گنجانده و مرتب آن را در لابلای کارها از پرسنل خود در برخورد با مردم خواسته‌اند. در مراجعه به مراکزی همچون پلیس، فرودگاه‌ها، مراکز درمانی و خدماتی، هتل ها، بانکها، ادارات، نمایشگاه ها، رستوران ها و ... برخورد ملایم و با متانت همراه با لبخندی آرام در چهره ها دیده می شود و این یکی از بهترین اخلاق پسندیده چینی ها در برخورد با مخاطب است.
چینی ها ضرب المثل های فراوانی در مورد لبخند و کاربردهای آن در آداب و رسوم خود دارند و از آن در تعامل روزمره استفاده می‌کنند و این نشان از جایگاه لبخند در جامعه چین دارد.


به امید روزی که حال همه خوب باشد و همه در جامعه به هم لبخند هدیه کنند که ارزان‌ترین هدیه هر انسانی به انسان دیگر است.

ارسال دیدگاه

Start typing and press Enter to search

55 گروه اقلیت قومی چین