رکوردهای جدید صنعت ساختمان سازی دنیا در چین

Prefabricated building mass1

اخبار بسیار متعدد و متنوعی از قدرت و سرعت ساختمان سازی چینی ها هر دم بگوش می رسد. چینی ها صنعت ساختمان سازی را دگرگون کرده اند. چینی ها که با تولید کالاهای مختلف و قیمت های باور نکردنی صنایع کشورهای مختلف دنیا را به نابودی کشانده اند، اکنون در بخش صنعت ساختمان هم تحولی جدید را در برنامه خود دارند. دنیا منتظر اجرایی شدن ایده های نوین صنعت ساختمان بدست چین است. شرکت های چینی هر روز در موضوع ساختمان، سرعت ساخت و ساز و تحویل، ابعاد ساختمان، نوآوری و خلاقیت، تاثیر گذاری، تجاری سازی و فرهنگ سازی و ... رکوردهای جدیدی را به ثبت می رسانند.

ساخت بزرگترین ساختمان دنیا در چین، پروژه بلند ترین ساختمان دنیا در چین، ساخت ۶۰ طبقه ساختمان در ۶۰ روز، ساخت ۶ طبقه در ۲۴ ساعت اخبار جدیدی است که فقط همین امروز اعتبار دارد و ممکن است چند روز بعد خبر و رکورد جدیدیتر از آنها جلو بزند.

Prefabricated building mass

مدیر عامل یک شرکت مطرح ساختمانی چین اعلام کرده است رویاهایی جدید را در سر می پروراند که بزودی آنها را جامه عمل می پوشاند. او می گوید : این روزها ساخت و سازهای سریع و ارزان و در عین حال ایمن در نقاط مختلف جهان وجود دارد و دیگر روش های زمان بر قدیمی و سنتی پاسخگوی نیاز جامعه و مشتریان نیست. چندی پیش این شرکت توانست یکی از پروژه های مهم خود را که ساخت یک هتل ۳۰ طبقه بود را در مدت ۱۵ روز به پایان برساند و نظر همه رسانه های جهان را به خود جلب کند. مدیران این شرکت اعلام کرده اند قصد دارند ساختمان ۲۲۰ طبقه را که ممکن است یکی از مرتفع ترین آسمان خراش های جهان باشد را طی مدت فقط سه ماه تحویل دهند.

modular2

ساختمان سازی چینی ها مانند بازی لگوی کودکان

چینی ها نحوه کار ساخت و سازشان در ساختمان را به بازی لگوی بچه ها تشبیه می کنند، آنان همه قطعات پیش ساخته ساختمان ها را بر اساس نقشه سر هم و مونتاژ می کنند. این شیوه ساخت و ساز از ساخت سنتی سریعتر و ارزان تر تمام می شود و از همه مهمتر این گونه ساختمانها از بقیه ساختمانها به مراتب ایمن تر و بهینه تر خواهد بود. و در مدیرت مصرف انرژی، نور و صدا موفق تر از ساختمانهای سنتی است.

شرکتهای ساختمان سازی در چین روز به روز به تکنولوژی ساخت سازه های پیش ساخته خارج از محل بیشتر از گذشته پی می برند و در حال حاضر چندین پروژه ساخت ساختمان خای بلند مرتبه را در برنامه کار خود دارند که رکورد این تکنیک و صنعت ساختمان سازی جهان را تکان خواهد داد.

برج خلیفه در دوبی ظرف مدت ۵ سال ساخته شد ولی چینی ها قصد دارند پروژه های ساخت بزرگترین ساختمان های کشور خود و جهان را چند ماهه بسازند.

Container_prefabricated_house

چینستان برای متخصصین رسته های مختلف صنعت ساختمان برنامه های پیشنهادی دارد. همه انجمن ها و مراکز و انجمن های صنفی صنعت ساختمان می توانند با بدست آوردن مشاوره ها و اطلاعات رایگان برای شرکت در تورهای ویژه نمایشگاهی و سفرهای تجاری شهرهای مختلف چین برنامه ریزی کرده و این رویدادها را از نزدیک رصد کنند. قطعا این برنامه ها در ایجاد انگیزه های تغییرات اساسی فرهنگ و سبک های ساختمان سازی بی تاثیر نخواهد بود.

Start typing and press Enter to search