خیابان فرهنگ باستان تیانجین / Tianjin old culture street

موقعیت خیابان فرهنگ باستان تیانجین

خیابان فرهنگ باستان تانجین Tianjin Old Culture Street در منطقه ناتکا و غرب رودخانه های هه Haihe تیانجین نزدیک کاخ باستانی تیانهو Tianhou قرار دارد. خیابان گونگ هیی Gonghei در شمال و خیابان گونگ نان Gongnan در جنوب آن واقع شده است.

tianjin_old_culture_street

این خیابان که از زمان های گذشته به یادگار مانده هم اکنون یکی از مناطق پر رونق برای کسب و کار و تجارت به حساب می آید و روزانه مسافران زیادی را به خود جذب می کند. این خیابان به طول تقزیبی ۶۰۰ متر و عرض ۵ متر در حال حاضر یکی از مراکز دیدنی شهر تیانجین است که بازدید کنندگان سبک های معماری خاصی را در آن مشاهده خواهند کرد.

tianjin_old_culture_street1

جاذبه های خیابان فرهنگ باستان تیانجین

در این خیابان قدیمی علاوه بر مشاهده مناظر باستانی تحسین برانگیز ، می توان از نمونه های مختلفی از صنایع دستی و محلی و انواع تنقلات خوشمزه و محلی بازدید و خرید کرد. صدها فروشگاه صنایع دستی باعرضه انواع سوغات و هدایای مختلف اعم از تابلوهای نقاشی ، هنرهای دستی ، مجسمه ها ، انواع سازه های چوبی و سنگی و برجسته و سنگ های قیمتی و عتیقه علاقه مندان را خوشحال بدرقه خواهند کرد.

tianjin_old_culture_street2

این بازار توریستی و بویژه کاخ باستانی تیانهو Tianhou  یک نمونه کلاسیک و پر زرق و برق است که از سلسله چینگ ( سال ۱۶۴۴ تا ۱۹۱۱ ) مرمت و به یادگار مانده است. در واقع این کاخ که در سال ۱۳۲۶ ساخته شده یکی از سه معبد مهم مازو Mazu در جهان است. ( دو معبد دیگر مازو یکی در فوجیان و دیگری در جزیره تایوان است).

Tianjin_ancient_culture_street

در حال حاضر بخشی از این کاخ، موزه است که صنایع دستی و محلی و آثار فاخر فرهنگی زمان باستان در آن به نمایش گذاشته شده است. در بالای ساختمان دو طبقه کاخ، بازدید کنندگان منظره زیبای نمایی از بازار و خانه های مسکونی باستانی را مشاهده خواهند کرد. در شرق خیابان نیز بزرگترین بنای معماری باستان را که ترکیبی از عناصر و اشکال معماری شرقی و غربی در آن بکار رفته را می توان دید.

Start typing and press Enter to search