صنعت چاقو و قیچی در یانگجیانگ چین

یانگجیانگ، شهری است که در جنوب چین واقع شده و از نظر صنایع آهنگری و فولاد در جهان مشهور است. این شهر از دوران باستان به تولید صنایع ریخته­ گری شمشیرهای آهنی معروف شده است. یانگجیانگ با عنوان "پایتخت چاقو و قیچی چین" توسط مرکز بهبود بهره وری و بهبود کیفیت محصولات چین در دسامبر سال ۲۰۰۱ افتتاح شد.

مردم یانگجیانگ به شدت به مسائل فرهنگی پایبند هستند. آنها معتقدند که چاقوی فولادی نماد یانگجیانگ بوده، که سختی و محکمی آن نشان­دهنده پشتکار و شجاعت مردم محلی است، در حالی که ظرافت چاقوهای سرامیکی نشان­دهنده حساسیت مردم یانگجیانگ است.

مدت مدیدی است که صنایع دستی، چاقوهای سخت و محکم، و قیچی در شهر یانگجیانگ تولید می­شود. در واقع این شهر بیشترین صنایع خاص را دارا می باشد. در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ تولیدکننده محصولات سخت افزاری، چاقو و قیچی در یانگجیانگ وجود دارد که ارزش تولید ناخالص آن بیش از ۳۰ میلیارد یورو، ارزش تولید سالانه آن ۷۰ درصد، و ارزش صادرات آن ۸۵ درصد است. پس از توسعه و پیشرفت طولانی مدت صنعت چاقو و قیچی در یانگجیانگ، امروزه ۶۰ درصد چاقو و قیچی مورد نیاز در کشور چین، و همچنین ۸۰ درصد از صادرات چاقو و قیچی چین در شهر یانگجیانگ تولید می­شود. این محصولات به اروپا، امریکا، ژاپن و ۱۰۰ کشور خارجی دیگر فروخته می­شوند. امروزه شهر یانگجیانگ به بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده چاقو و قیچی در چین تبدیل شده است.

صنعت چاقو و قیچی در شهر یانگجیانگ، محصولات مختلفی شامل چاقوهای قلمی، چاقوی آشپزخانه، قیچی، سرویس چاقو، چاقوی میوه­خوری، چاقوی جیبی، و محصولاتی مانند استیل مخصوص، محصولات سخت­افزاری، پلاستیک و تجهیزات مکانیکی، لوازم جانبی، وسایل گرمایشی، ظروف، محصولات چوبی، بسته بندی، تا مجموعه کاملی از تدارکات را در برمی­گیرد. ساختار سازمانی این صنعت بر مبنای تخصص، همکاری اجتماعی و توسعه همکاری­ها ایجاد شده است. بسیاری از مارک­های مشهور چاقو و قیچی مانند: شیبازی، اینوین، یانگوانگ، و ... در یانگجیانگ تولید می­شوند، این مساله باعث شده که اعتبار "چاقو و قیچی یانگجیانگ" افزایش یافته و بازاریابی رقابتی چاقو و قیچی یانگجیانگ را در داخل چین و همچنین در خارج و در سطح بین­المللی بهبود بخشیده است. "مرکز چاقوی آشپزخانه چین" در سال ۱۹۹۸ در گروه شیبازی افتتاح شد. "مرکز قیچی چین" در سال ۱۹۹۹ در گروه انوین شرکت گوانگدونگ مستقر شد و "مرکز چاقوی چین" در اکتبر سال ۲۰۰۲ در گروه یانگسی یانگوانگ قرار گرفت.

نمایشگاه بین المللی چاقو و قیچی در یانگجیانگ

اولین نمایشگاه بین­المللی چاقو و قیچی در چین در ژوئن سال ۲۰۰۲ در یانگجیانگ برگزار شد. از آن به بعد، هر ساله نمایشگاه بین­المللی چاقو و قیچی در یانگجیانگ برگزار می­شود و تعداد زیادی از شرکت­های مارک­ها و برندهای معروف چاقو و قیچی در جهان برای دیدن محصولات این نمایشگاه و خرید محصولات از این نمایشگاه بازدید می­کنند. یانگجیانگ، حتی به یک مرکز نمایشگاه تولید چاقو و قیچی جهانی و یک فضای ارتباطی و اطلاعاتی و همکاری سازمانی تبدیل شده است که تصویر داخلی و بین­المللی یانگجیانگ را ارتقاء داده و بر اهمیت این شهر افزوده است. بنابراین، می­توان یانگجیانگ را پایتخت جهانی چاقو و قیچی نامید.

براساس مزایای صنعتی ذکر شده در فوق، نمایشگاه بین­المللی چاقو و قیچی در چین (یانگجیانگ) از سال ۲۰۰۲ به مدت نه سال متوالی با موفقیت برگزار شده است و ارزش و اهمیت این نمایشگاه به طور مداوم و با گذر زمان، افزایش یافته است. این نمایشگاه برای بسیاری از محافل مختلف جامعه نیز دارای اهمیت است.

ارسال دیدگاه

Start typing and press Enter to search