استان شاندونگ / Shandong Province

provinces-shandong-qingdaoشاندونگ Shandong یک استان ساحلی در شرق چین، که شهر جینان Jinan مرکز آن، یکی از شهرهای مهم چین است. شاندونگ با بیش از ۵۰۰۰ سال به عنوان یکی از شهرهای زادگاه تمدن چین بشمار می رود. این شهر با سابقه ای طولانی و تاریخی زادگاه کنفسیوس و شخصیت های تاریخی و با نفوذ متعددی بوده است و به همین دلیل نقش عمده ای در تاریخ تمدن چین بعده دارد. کنفسیوس فیلسوف و متفکر بزرگ، مربی و سیستمدار موثر، ستون فرهنگ سنتی چین به شمار می رود و نفوذ و عقاید آن در جهان بویژه شرق آسیا طرفداران زیادی دارد.
شهر جینان ، مرکز استان شاندونگ یکی از معروف ترین شهرستانهای تاریخی و فرهنگی چین است، این شهر با داشتن رودخانه ها و چشمه های طبیعی متعدد به بهار شیر معروف است. استان شاندونگ نیز به زادگاه صنعت سفال چین، ظروف چینی و ابریشم شهرت دارد و یک استان توریستی مهم چین به حساب می آید.
شاندونگ در زبان چینی دارای دوکارکتر است که بخش اول به معنای کوه و بخش دوم به معنای شرق است. ویشان Weishan نام بزرگترین دریاچه استان است و خط ساحلی و پر از صخره و سنگ این استان با دریا ۳۰۰۰ کیلومتر طول دارد و این استان را به شبه جزیره ای زیبا و پر از تپه، چشمه و رودخانه های زیبا تبدیل کرده است.
علاوه بر شهر جینان Jinan که مرکز استان است، شهر ساحلی چیندائو Qingdao وییهایWrihai و یانتاییYantai مناطق مرفه نشین و مدرن استان و ویی فانگWeifang و زائوژوانگ Zaozhuang شهرهای جدید و تازه تاسیس استان هستند.

shandong-map
اسامی شهرهای استان شاندونگ به شرح زیر است که برای هر شهر در صفحات شهرها توضیحات لازم آمده است :
بینزو Binzhou
دنزو Denzhou
دونگ یین Dongying
هزه Heze
جینان Jinan
جینیگ Jining
لایوو Laiwu
لیاووچنگ Liaocheng
لین یی Linyi
چیندائو Qingdao
چوفو Qufu
ریزائو Rizhao
یایی یان Tai’an
ویی فانگ Weifang
ویی هایی Weihai
یانتایی Yantai
زائوزونگ Zaozhuang
زیبو Zibo

Start typing and press Enter to search