اطلاعات جغرافیایی ارومچی

Tianshan 1

ارومچی بزرگترین شهرستان در نیمه غربی جمهوری خلق چین است که از دریا و آب های آزاد ۲۵۰۰ کیلومتر دور است و در یک منطقه کاملا کوهستانی واقع شده است. در منطقه کوهستانی استان شین جیان قبایل مختلفی زندگی سنتی خود را حفظ کرده و به شغل کشاورزی و دامداری مشغولند. مراتع دیدنی منطقه پر از سبزه زار ها ، جنگل ها ، دره ها ، دریاچه ها ، آبشارها ، چراگاه و پارک های حفاظت شده کوهستانی که فرصت خوبی برای گردشگری و سیاحت است. جنگل های انبوه صنوبر، وجود حیوانات وحشی مانند پلنگ سفید ، بز وحشی ، گوزن قرمز ، آهوی ختن ، خرس و ... نشانه طبیعت خاص این منطقه زیبا و منحصر بفرد است.

انواع پوشش گیاهی متفاوت همراه با طیف گسترده ای از گیاهان دارویی موجود ، این استان را یکی از قطب های تولید خشکبار و غلات و داروهای گیاهی تبدیل کرده است.

استان شین جیان مرزهای مشترک با کشورهای روسیه ، مغولستان ، قزاقستان ، قرقیزستان ، تاجیکستان ، افغانستان ، پاکستان و هند دارد. این استان از مناطق استراتژیک آخر جاده ابریشم و دارای ذخائر نفت و گاز طبیعی است. به همین دلیل همه حاکمان و امپراطوری های مختلف چین برای کنترل بر این قلمرو که به زبان چینی سرزمین جدید نام داشت در رقابت و تکاپو بوده اند.

با توجه به موقعیت این شهر برای کسانی علاقه به طبیعت گردی دارند برنامه های جذابی را می توان برنامه ریزی کرد

Start typing and press Enter to search