اطلاعات کانمینگ / Kunming information

کانمینگ Kunming مرکز استان یوننان Yunnan و بزرگترین شهر این استان در جنوب غربی چین واقع است. کانمینگ مقر دولت استانی و مرکز سیاسی ، اقتصادی ، ارتباطات ، فرهنگی این استان است و مقر بسیاری از نهادهای مهم اقتصادی ، مراکز تجاری ، تولیدی و بین المللی است. کانمینگ در جنگ جهانی دوم به عنوان یک مرکز استرتژیک نظامی در چین شناخته می شد و به دلیل نزدیگی مرزهای کشورهای شرق آسیا یکی از پایگاههای نیروی هوایی آمریکا بود.

جمعیت کانمینگ

کانمینگ ۶۵۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد که ۳۵۰۰۰۰۰ نفر از آن در مناطق شهری سکونت دارند. کانمینگ از ۴ منطقه شهری و یک منطقه روستایی در لبه شمالی دریاچه دیان تشکیل شده است. اقوام هان (نژاد اصلی مردم چین)، یی، بای، هانی، جوانگ، دای، میائو و هویی در استان یوننان زندگی می‌کنند.

Kunming.Photo1

این شهر دارای یک رصدخانه نجومی ، موسسات آموزش عالی و دانشگاه یوننان، کالج پزشکی ، دو فرودگاه بین المللی و مراکز نمایشگاهی است.

کانمینگ مرکز معادن مس ، آهن ، مواد گوناگون شیمیایی ، مرکز تولید ماشین آلات صنعتی ، منسوجات ، تولید کاغذ، سیمان است. وجود منابع اکسید آهن و دیگر مواد معدنی غنی این استان خاک این منطقه را به رنگ های مختلف و زیب در آورده است. وجود خاک مناسب و پر از مواد معدنی باعث زمین های حاصل خیز و مناسب کشت و کار شده است. رودخانه یانگ تسه نیز از ارتفاعات شمال استان یوننان سرچشمه می‌گیرد.

کانمینگ آب و هوای مطلوب دارد، کوهها و دره های سرسبز ، دریاچه ها و رودخانه های فصلی ، جنگل های انبوه ، مزارع متنوع میوه و سبزی جات ، باغ های پر از گل زیبایی این استان را دوچندان کرده است.

Start typing and press Enter to search