اطلاعات گوانگجو / Guangzhou

گوانگجو Guangzhou یا کانتون، مرکز استان گواندونگ Guangdong بندری معروف در خط ساحلی چنوب کشور چین است. این کلان شهر مرفه بعد از دو شهر پکن و شانگهای سومین شهر بزرگ چین و از لحاظ اقتصادی و تجاری و نمایشگاهی اولین شهر چین و دنیا به شمار می آید. مردم این شهر که به کانتونی معروف اند به لهجه کانتونی صحبت می کنند. کانتون اسم قدیم شهر گوانگجو است و به همین دلیل همین نام را برای نمایشگاه بزرگ این شهر برگزیده اند.

guangzhou-china1

ویژگی های شهری گوانگجو

گوانگجو به عنوان مرکز سیاسی، اقتصادی، علمی، آموزشی و فرهنگی در منطقه گواندونگ به حساب می آید و میزبان بزرگترین نمایشگاه صادرات و واردات چین (نمایشگاه کانتون) برای دو بار در سال در فصل های بهار و پاییز است که سالانه ۲۱۲ کشور دنیا را به این شهر می کشاند. شهر گوانگجو با مساحت ۳۸۴۳٫۴ کیلومترمربع سومین شهر چین از نظر وسعت می باشد و جمعیتی بیش از ۱۴٫۵ میلیون نفر را در خود جای داده است. این شهر از نظر مراکز دانشگاهی و آموزشی متعدد، مراکز خرید بزرگ، مناطق کسب و کار و تجاری شلوغ، خدمات شهری و مترو و حمل نقل مناسب شهری، خدمات بانکی و اینترنت ۲۴ ساعته، مناطق تفریحی و گردشگری و اقامتی، یکی از غنی ترین شهرهای کشور چین است.

گوانگجو شهری با طبیعت زیبا و مدیریت خوب شهری، به شهر گل، شهر پنج بز و بهشت تجارت معروف است. این شهر از فعالترین بنادر جهان است که با داشتن امکاناتی وسیع و زیر ساختهای لازم در زمینه های مختلفی از قبیل تولید ، خدمات ، کشاورزی ، گردشگری ، اقتصاد ، حمل و نقل و ترانزیت نقش به سزایی را در چین و جهان ایفا می کند.

آب و هوای گوانگجو

آب و هوای گوانگجو در تمام طول سال گرم و مرطوب است و نمی توان آن را به صورت مجزا فصل بندی کرد. از ویژگی های آب و هوایی بارز این شهر بارش های زیاد باران در طول کل سال است و همین موضوع باعث ایجاد فضای شهری سرسبز و بسیار چشم نواز شده است. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، اواخر سپتامبر تا اوایل دسامبر را برای سفر خود انتخاب کنید تا بهترین شرایط آب و هوایی گوانگجو را تجربه کنید.

guangzhou-china

گوانگجو در واقع پایگاه آسیایی اکثر بازرگانان دنیاست ، دارندگان گذرنامه از ۵۱ کشور جهان می توانند از طریق مرز هوایی گوانگجو در فرودگاه بین المللی بایون این شهر ویزای ورود ۷۲ ساعته گرفته و در این شهر اقامت و از این شهر بازدید کنند.به لحاظ قرار گرفتن این شهر در منطقه استراتژیک جنوب چین و نزدیکی به منطقه آزاد ماکائو ، شهر زیبای شنزن و منطقه آزاد اقتصادی کشور هنگ کنگ و برخورداری از فرصت های بسیار زیاد دیگر این شهر را از دیگر شهرهای چین متمایز ساخته است.

Guangzhou-China2

برگزاری نمایشگاه بین المللی صادرات و واردات چین China Inport & Export Fair (نمایشگاه کانتون Canton Fair ) و نمایشگاههای متعدد بین المللی دیگر در طول سال در این شهر و داشتن بزرگترین مرکز نمایشگاهی چین (بزرگترین سازه نمایشگاهی دنیا ، پاژو Pazhou ) و چند مرکز نمایشگاهی دیگر، بازارهای عمده فروشی گوناگون ،جاذبه های گردشگری و مراکز توریستی و اقامتی متنوع ، امکانات وسیع و پتانسیل های شهری مانند حمل و نقل ، سرمایه گذاری، تجارت و بازرگانی و ... و البته مردمی سخت کوش ، با روحیه و خوش اخلاق تنها بخشی از انگیزه های تردد و اقامت خارجیان در این شهر محسوب می شود.

Start typing and press Enter to search