برج طبل شیان / Xi’an Drum Tower

برج طبل شیان در سال ۱۳۸۰ میلادی در زمان سلسله مینگ ساخته و از سال ۱۶۴۴ تا ۱۹۱۱ در زمان سلسله کینگ بازسازی شده است. این برج بزرگترین برج در میان هم نوعان خود در چین به شمار می رود.  برج طبل شیان روبروی برج بل و در ۲۰۰ متری آن، در مرکز شهر شیان قرار دارد.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

در زمان های قدیم، ناقوس ساخته شده روی برج بل هر صبح برای شروع روز به صدا درمی آمد. طبل بزرگ ساخته شده در برج درام نیز برای اطلاع رسانی از اتمام روز در شب ها زده می شد. در حال حاضر فضای بین دو برج به عنوان میدان برج های طبل و بل ساخته شده است و با یک فواره صوتی- نوری تزیین شده است.

ساختار برج طبل شیان

این برج یک ساختمان چوبی و آجری به سبک چینی است که بر روی یک پایه آجری بزرگ ساخته شده است. این پایه ۵۲٫۶ متر طول، ۳۸ متر پهنا و ۷٫۷ متر ارتفاع دارد. به طوری که از میان آن یک تونل برای ابرین پیاده و وسایل نقلبه کشیده شده است. خارج از پایه نردبان های سنگی دیده می شود که پایه برج را به بدنه اصلی برج متصل می کند. بدنه اصلی برج طبل از دو طبقه تشکیل می شود که سقف ها در هر طبقه با کاشی هایی با لعاب سبز مزین شده است. بازدیدکنندگان با ایستادن بر روی پایه بیرونی برج، می توانند از نماس کلی شهر شیان لذت ببرند.

Start typing and press Enter to search