جاذبه های توریستی ووهان

توسط hosein

در این مطلب به صورت خلاصه با جاذبه های ووهان آشنا خواهید شد. این جاذبه ها از جاذبه های طبیعی تا جاذبه های تاریخی و شهری را دربرمی گیرند. جاذبه های ویژه ووهان به شرح زیر هستند.

موزه استانی هوبئی

موزه استانی هوبی واقع در ساحل دریاچه شرقی، یکی از بهترین موزه های چین و از جاذبه های ووهان است. این مجموعه را می توان به سه بخش تقسیم کرد: سالن نمایشگاه Chime Bells، نمایشگاه فرهنگ و ساختمان جامع نمایشگاه.

موزه استانی هوبئی

برج جرثقیل زرد از مشهورترین جاذبه های ووهان

برج جرثقیل زرد در تپه مار در ووهان قرار دارد. برج جرثقیل زرد یکی از مشهورترین برج ها در جنوب رودخانه یانگ تسه است و شهرت "اولین منظره در زیر بهشت" را به خود اختصاص داده است. اهمیت فرهنگی این برج باعث شد تا به سمبل شهر ووهان تبدیل شود.

برج جرثقیل زرد

در بالای برج، بازدید کنندگان از یک منظره پانورامای زیبا از رودخانه یانگ تسه، پل آن و ساختمان های اطراف آن در شهر ووهان حیرت زده می شوند.

معبد گویوان

معبد گویوان یکی از چهار معبد بزرگ برای مراقبه بودایی در هوبئی و همچنین یک معبد مهم بودایی در چین است. معبد گویوان نه تنها به دلیل گسترش بودیسم در کل کشور چین، بلکه به دلیل معماری کامل، مجسمه سازی عالی و مجموعه غنی از آموزه بودایی در میان معابد بودایی مشهور است.

معبد گویوان

دریاچه شرقی

دریاچه شرقی، واقع در ساحل جنوبی رودخانه یانگ تسه، "بزرگترین جاذبه گردشگری مناظر در ووهان" و همچنین "بزرگترین دریاچه درون شهری در چین" است. این دریاچه مساحت ۸۷ کیلومتر مربع (۳۳ کیلومتر مربع مساحت آب) را در بر می گیرد. به دلیل سواحل پیچ در پیچ، استخر و رودخانه های متلاشی، "دریاچه ای با ۹۹ خلیج" خوانده می شود.

دریاچه شرقی

همچنین می توانید در منطقه شرقی دریاچه قدم بزنید تا از فرهنگ باستانی چو، باغ های بی نظیر و دریای پرندگان کاوش کنید. برای کشف مناطق دیدنی اطراف دریاچه شرقی، سواری با کشتی انجام می شود.

منطقه منظره دریاچه مولان بهشت در ووهان

منطقه منظره دریاچه مولان بهشت با مساحت ۴۸۰۰ هکتار، از "دره جیوژایگو از هوبئی تا کوه لوشان از ووهان" در نظر گرفته شده است.

منطقه منظره دریاچه مولان بهشت

منطقه منظره دریاچه مولان بهشت به تفرجگاه تفریحی و منظر دیدنی تقسیم می شود. قله اصلی ۵۲۰٫۶ متر از سطح دریا ارتفاع دارد که متعلق به رگه کوه های دبی است. این منطقه دارای جنبه های شاداب و جنگل های سرسبز می باشد و آب به طور مداوم در طول سال درحال گردش است که منظره اکوسیستم های تالابی را نشان می دهد. شما می توانید اسکیت چمن را در طول  راه های لغزنده انجام دهید، که پرماجرا و هیجان انگیز است.

پل رودخانه یانگ تسه از قدیمی ترین جاذبه های ووهان

پل رودخانه یانگ تسه به عنوان اولین پل بزرگراه-راه آهن بالای رودخانه یانگ تسه ساخته شد. ساخت این پل در سال ۱۹۵۵ تمام شد و در اکتبر سال ۱۹۵۷ برای تردد افتتاح شد. پل رودخانه یانگ تسه به طول ۱۶۷۰٫۴ متر (۵۴۸۰٫۶ فوت) است که دارای ۸ اسکله و ۹ دریچه می باشد. طبقه فوقانی برای اتومبیل ها و طبقه پایین برای قطارها استفاده می شود.

پل رودخانه یانگ تسه

بازدید کنندگان می توانند روی این برج قرار بگیرند و از منظره زیبای شهر ووهان و رودخانه یانگ تسه لذت ببرند.

کوه وودانگ

کوه وودانگ به عنوان کوه شماره یک آسمانی در چین نامیده شده است. این کوه از ۷ قله ، ۳۶ صخره و ۲۴ دره تشکیل شده است. قله اصلی آن به طول ۱۶۱۲ متر به همراه دیگر قله ها یک چشم انداز دیدنی را ایجاد می کند.

کوه وودانگ

کوه وودانگ با داشتن معماری بدیع و زیبایی های طبیعی و تاریخ غنی خود، ارزش جدائی از ووهان را دارد. به دلیل مناظر مسحور کننده و افسانه خانه خدایان ، بسیاری از تائوئیست ها و مورخان برای کشت در کوه وودانگ آمدند. این جاذبه تاریخی به عنوان سرچشمه تائوئیسم در چین مورد توجه قرار گرفت. کوه وودانگ با افتخار به عنوان "اولین کوه معروف در زیر بهشت" در سراسر چین تجلیل می شود. امروزه، این یک دستاورد معماری شناخته شده است و در سال ۱۹۹۴ در میراث فرهنگی جهانی ثبت شد.

غبار کوه وودانگ

ارسال دیدگاه

Start typing and press Enter to search