خیابان شیدان پکن / Xidan in Beijing

xidan_beijing

این خیابان تجاری در دو کیلومتری غرب میدان تیان آن من پکن واقع شده است. تاریخ این خیابان به زمان سلسله مینگ (۱۳۴۴ – ۱۳۶۸) مربوط می شود. در آن زمان عبور و مرور غیر ضروری و عادی شهر از این خیابان انجام می شد تا این رفت و آمدها از مجموعه کاخ های شهر ممنوعه و میدان مهم آن دورتر باشد. در حال حاضر خیابان شیدان یک منطقه کاملا تجاری و مدرن است و به عنوان یکی از سه مرکز تجاری معروف پکن شناخته می شود. عمده فروشگاههای این خیابان پوشاک ، کیف و کفش ، مواد غذایی ، لوازم آرایشی و بهداشتی و ادکلن ، لوازم الکترونیک و موبایل و سوغات است. خیابانی جدید با مراکز تجاری و بین المللی و مراکز خرید بزرگ و مراکز تفریحی و فرهنگی شامل سینما ، استخر ، هتل ، سالن بولینگ ، مراکز و سالن های ورزشی ، رستوران ها و کافی شاپ های متعدد ، سالن های عذاخوری است.

xidan_culture_square__beijing
مرکز خرید شیدان و هتل ۵ ستاره و مرکز خرید جوی سیتی Joy City در ۱۳ طبقه مرکز بزرگ عرضه محصولات خارجی و برندهای معروف آرایشی و بهداشتی دنیاست در این خیابان واقع است. طولانی ترین پله برقی دنیا و بزرگترین سینمای دیجیتال چین با سیزده پرده و بزرگترین فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی زفورا در چین در این منطقه قرار دارد. بسیاری از اماکن تفریحی ، فرهنگی و ورزشی مانند سالن کنسرت پکن و سینما پایتخت در امتداد این خیابان قرار دارند. یکی از بزرگترین مراکز سرگرمی و تفریح در پکن به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع در جنوب خیابان شیدان قرار گرفته است. گراند پاسیفیک مال ، فروشگاه بزرگ چانگ یو ، بازار جانتای ، فروشگاه بزرگ کتاب پکن شین هوا نیز در همین خیابان واقع است. در ابتدای خیابان یکی از شلوغ ترین ایستگاههای مترو پکن قرار دارد که سهولت دسترسی مردم را با این نقطه مهم تجاری شهر انجام می دهد.

xidan2

این بازار و منطقه شیدان برای مردم پکن محل خرید مناسبی است و می تواند برای مسافران یکی از گزینه های بازدید برای عصرها و شبهای پکن باشد. سفر به کلان شهر پکن و استقرار در این خیابان و هتل جوی سیتی تا بحال در برنامه های موفق قبلی و تجربه این مرکز بوده و بارها تورهای نمایشگاهی و تجاری و از این مکان بازدید داشته اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز برگزاری تورهای چین (چینستان) تماس بگیرید.

Start typing and press Enter to search