خیابان وانگ فوجینگ پکن

خیابان وانگ فوجینگ پکن تنها خیابان پیاده روی و توریستی معروف این شهر، در یک منطقه قدیمی مرکز شهر واقع شده است. این خیابان با قدمتی ۷۰۰ ساله نزدیک مجموعه دیدنی میدان تیان آن من قرار دارد. طول خیابان وانگ فوجینگ ۸۱۰ متر با عرض ۴۰ متر است. تردد وسایل نقلیه در آن ممنوع است و برای توریست ها قطاری تعبیه شده تا آن ها را جابجا کند.

beijing-wangfujing

دیدنی های خیابان وانگ فوجینگ پکن

خیابان وانگ فوجینگ با معماری جالب و ساختمان های بلند قدیمی و جدید، دکورسازی و نورپردازی خیره کننده، همراه با جاذبه های توریستی مانند فروشگاه های متنوع و مجتمع های تجاری مدرن، رستوران های قدیمی معروف و فست فودها، چایخانه های سنتی، حراجی ها و فضایی شاد و مفرح یکی از جاذبه های دیدنی شهر بزرگ پکن است. در جای جای این خیابان نشانه هایی از تاریخ کهن چین را خواهید دید. ساختمان هایی از دوران کهن که به زیبایی و هنرمندی هرچه تمام تر نگهداری و بازسازی شده اند. مجسمه های برنزی با طراحی های کهنه و جالب یکی از نشانه های سنتی در این فضای بازسازی شده به چشم می خورد. در وانگ فوجینگ فروشگاه های متعددی از قبیل پوشاک با مارک های معروف دنیا، کیف و کفش، انواع سوغات، هدایا و بدلی جات و سنگ های قیمتی و تزیینی، کتاب فروشی، آثار هنری و تاریخی، عتیقه فروشی، صنایع دستی، انواع اسباب بازی، لوازم و لباس ورزشی، چایی، انواع خوراکی، دسر و ... وجود دارد.

wangfujing3

آمار ها نشان می دهد روزانه ۶۰۰ هزار نفر از خیابان وانگ فوجینگ دیدن می کنند که این رقم در روزهای تعطیل یا مناسبت ها به دوبرابر افزایش می یابد. با اینکه این خیابان از گذشته ای دور ( از شش سلسله امپراطوری قبل) تا بحال به یادگار مانده، ولی هم اکنون با ظاهری زیبا بصورت یک خیابان مدرن جلوه گری می کند.

wangfujin1-b

بازار غذا در خیابان وانگ فوجینگ

در سمت غرب خیابان وانگ فوجینگ ، بازار غذا و تنقلات "Wangfujing Snack Street" قرار دارد که دیدنش خالی از لطف نیست. در این بازار بزرگ غرفه های مواد غذایی با تنوع بسیار بالا به هر نوع ذائقه و سلیقه و ملیتی سرویس می دهند. هر چه که تا بحال دیده و یا ممکن است ندیده باشید در این غرفه های عرضه مواد خوراکی پیدا می کنید. با توجه به مخاطبین بسیار مختلف این بازار از سراسر چین و دنیا، تنوع محصولات غذایی در این خیابان بسیار بالا است.

beijing-snack-stands

در لابلای این شلوغی ، غرفه هایی انواع سبزیجات، نوشیدنی و یا انواع میوه را عرضه می کنند. انواع تکه های میوه که با یک چوب به هم وصل شده و آب نبات شیرین روی آنها آغشته شده یکی از تنقلات خوب و خوشمزه و پر طرفدار است که شما می توانید به عنوان دسر از آن استفاده کنید.

fruitkabab.13850212_std

Start typing and press Enter to search