خیابان پکن در گوانگجو / Guangzhou Beijing Lu

خیابان پکن یا همان بیجینگ لو Beijing Lu  یکی دیگر از خیابان های معروف و توریستی شهر گوانگجو است. این خیابان مانند خیابان شانگ سیاجیو خیابان پیاده روی است و هیچ وسیله نقلیه ای از آن عبور نمی کند. بیجینگ اسم قدیم شهر پکن و "لو" در زبان چینی همان خیابان است که بیجینگ رود Beijing Roud هم گفته می شود. این خیابان نزدیک رودخانه مروارید گوانگجو در یک منطقه با رونق تجاری وسط شهر واقع شده و  از نظر تنوع و کیفیت محل خرید بسیار مناسبی است.

beijing-road-shopping1

در قسمتی از خیابان سنگفرش ها و بقایای بجامانده از از قرون ۱۱ تا ۱۴ دیده می شود که از سطح خیابان کمی پایین تر است و برای محافظت روی آن را با شیشه های ضخیم پوشانده اند و در لوح سنگی توضیحات این بناهای تاریخی را شرح داده اند. این خیابان جنبه تاریخی و فرهنگی دارد و مردم و مسئولین برای این بناها ارزش ویژه ای قائلند. در خیابان بیجینگ لو علاوه بر دیدن بناهای تاریخی و نمونه هایی از فرهنگ چین و سوغات و صنایع دستی و عتیقه جات ، طعم غذای چینی را هم می توانید تجربه کنید.

beijing-road

طول خیابان پکن گوانگجو تقریبا ۴۴۰ متر است ولی امتداد و اطراف این خیابان از مغازه ها و پاساژ های کوچ و بزرگ پر است. می توانید در همه این محدوره همه جور کالایی را بخرید. کیف و کفش، انواع پوشاک و هدایا و سوغات، جواهرات و انواع سنگ های تزیینی و قیمتی، صنایع دستی و محلی ، اسباب بازی و لباس کودکان، لوازم و وسایل آرایشی و مواد غذایی و خوراکی های متنوع.

Beijing_Road_in_Guangzhou1

Start typing and press Enter to search