دریاچه ارومچی / Urumqi Lake

دریاچه ارومچی، دریاچه ای زیبا با مساحتی حدود ۵ کیلو متر مربع در ۱۱۰ کیلومتری شمال شرق ارومچی قرار دارد. طول این دریاچه به حدود ۳ کیلومتر و عرض آن به طور متوسط به ۶۰۰ یا ۷۰۰ متر می رسد. چینی ها از این دریاچه با عنوان چشم مادر زمین یاد کرده و  آن را همیشه مورد ستایش و توجه قرار داده اند. به همین دلیل به آن دریاچه بهشتی می گویند. سطح دریاچه بهشتی به شکل نیمه ماه بوده و در عمیق ترین نقطه آن ارتفاع آب به حدود ۱۰۰ متر می رسد.

Tianshan lake1

ویژگی های دریاچه ارومچی

مناظر طبیعی شگفت انگیز

دریاچه ارومچی از ذوب برف های کوه هایی به نام تیان شان ایجاد شده است و یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری ارومچی است. دریاچه آسمانی در میان کوه های بلند احاطه شده و درختان سرسبز کاج و صنوبر تصویری زیبا بر روی آن تشکیل داده اند. برای رفتن به این دریاچه باید از ورودی پارک کوهستانی خلق استفاده کنید. بهترین زمان برای سفر و دیدن کوه تیان شان در فصل تابستان است که چمنزارهای زیبا، گله های گاو، گوسفند و اسب و گل و گیاه بی حد و حصر وجود دارد. لباس گرم یکی از ملزومات بازدید از این مکان دیدنی است.

پیاده روی در اطراف دریاچه بهشتی یا بالا رفتن از دره ها

دریاچه بهشتی توسط کوه ها احاطه شده است، که مکان خوبی برای پیاده روی است. می‌توان در مسیرهای کوهستانی قدم زد، هوای تازه نفس کشید و تا دشت‌های اطراف کوه ها، به صورت پیاده یا سوار بر اسب حرکت کرد. از طرف دیگر، یک مسیر پیاده روی زیبا در اطراف دریاچه وجود دارد. گردشگران می توانند این مسیر را طی کنند تا از زوایای مختلف زیبایی دریاچه را درک کنند.

قایق سواری روی دریاچه

گردشگران می توانند از قایق های تندرو برای درک هیجان بیشتر یا قایق های تور که به آرامی حرکت می کنند، برای لذت بردن از فضای دریاچه استفاده کنند.

Start typing and press Enter to search