دهکده فرهنگ و تمدن چین - شنزن / Shenzhen splendid culture village

دهکده فرهنگ و تمدن چین، بزرگترین و جامع ترین پارک مینیاتوری چین و جهان است که در زمینی به مساحت ۲۰۰۰۰۰ متر مربع در شهر شنزن ساخته شده است. ماکت تقریبا ۱۰۰ جاذبه توریستی معروف چین در این دهکده وجود دارد که می­ تواند تاریخ ۵۰۰۰ ساله چین را در بر داشته باشد و در یک روز منظره های زیبایی از سراسر کشور چین ارائه دهد و بسیار مورد استقبال و علاقه گردشگرانی قرار گیرد که از شهر زیبای شنزن چین بازدید می کنند. این دهکده در کنار خلیج شنزن در یک ناحیه توریستی کنار شهر واقع شده است که شامل بیست و پنج روستا از بیست و دو قوم است که به نسبت یک به یک بازسازی شده و بالغ بر پنجاه و شش خانه عجیب و قدیمی در آنها ساخته شده است. در این دهکده می توان با آداب و رسوم، فرهنگ و سنت، دین و مذهب، زبان، غذا و البسه مخصوص هرکدام از این اقوام آشنا شد و از اجرای انواع موسیقی ترکی و موسیقی عصر مینگ، و رقص های محلی چینی که در کل دنیا بسیار زیبا و خاص هستند لذت برد.

در این مجموعه امکان بازدید ۸۲ ماکت مینیاتوری بی همتا (که بیشتر آن ها به نسبت یک به پانزده کوچک شده اند) با جزئیات کامل از مشهورترین مکان های دیدنی چین همچنین امکان لمس و تجربه نزدیک سبک زندگی مردمان چین در خانه های بومی آنها وجود دارد.  در این دهکده مکان های خاصی برای خرید صنایع دستی و تجربه میان وعده های لذیذ چینی در نظر گرفته شده است که گردشگران بازدید کننده از این دهکده می توانند از آنها لذت ببرند و بیشتر با فرهنگ بومی مردمان این سرزمین کهن آشنا شوند. همچنین یک ساختمان تجاری در نزدیکی در ورودی پارک وجود دارد که در آن سبک های قدیمی از صنایع دستی سنتی و تنقلات وجود دارد.

بخش های دهکده فرهنگ و تمدن چین :

دهکده فرهنگ بومی شنزن از سه بخش اساسی تشکیل شده است :

۱) آثار باستانی و تاریخی: در این قسمت آثار شاخص و معروف همانند دیوار چین، شهر ممنوعه، معبد بهشت، معبد شائولین، ارتش تراکوتا، کاخ تابستانی و … همگی در یک مجموعه ولی با سایزی کوچکتر قابل مشاهده هستند.

۲) چشم اندازهای طبیعی: در این بخش مناظر بی نظیر و چشم اندازهایی همچون رودخانه لی، کوه زرد، آبشار هوانگ گوژو، جنگل سنگی، غار هفت ستاره را می توان مشاهده کرد و لذت برد.

۳) خانه ها و وسایل سنتی و بومی مردم عادی چین: در این قسمت جاذبه های بی نظیری همچون حیاط پکن، برج های زمینی هکاس و پل باد و باران را می توان دید و از زندگی عادی و روزمره و معماری بومی محله های قدیمی چین، تجربه لذت غذاهای چینی، مراسم و مناسک محلی چین، و رقص و آوازهای چینی لذت برد.

جشنواره ها

در دهکده فرهنگ بومی شنزن نه تنها می توان خانه های قومیت های مختلف را مشاهده کرد، بلکه بازدیدکنندگان می توانند جشنواره های جالبی را نیز به آن اضافه کنند. جشنواره هایی از قبیل:

روستای بویی، یک دنیای سنگی فوق العاده است که وسایل ساده آن مانند میز، اجاق گاز و حوض ها همه از سنگ ساخته شده است.

مردم دای که عمدتا در استان یونان زندگی می کنند، جایی که آب و هوا برای رشد بامبو مناسب است و می توان این روستا را باغ بامبو نامید. مردم این روستا برای ساختن اکثر قسمت های خانه های خود، از جمله چارچوب، دیوارها و سقف از این گیاه سبز استفاده می کنند و در خانه های آرام چوبی زندگی می کنند. محوطه اصلی زندگی در طبقه دوم قرار دارد و کف خانه با پوسته بامبو پوشیده شده است.

مغول ها که به دلیل عادات زندگی عشایری، به عنوان قبایل اسب سوار شناخته می شوند. مغول ها در خیمه زندگی می کنند، که در تابستان سرد، و در زمستان گرم است و به آسانی قابل پهن کردن و جمع کردن است.

در این دهکده، همچنین می توان در جشنواره های منحصر به فرد دیگری مانند جشنواره آب آشامیدنی دای، جشنواره مشعل یی، و جشنواره چاقو لیسو، شرکت کرد.

Start typing and press Enter to search