سالن اپرای گوانگجو / Guangzhou Opera House

خانه اپرای گوانگجو Guangzhou Opera House، با هفتاد هزار متر مربع زیر بنا، بزرگترین تئاتر و اپرا در جنوب چین است و در شهر جدید زوجیانگ در منطقه تیانهه قراردارد. این ساختمان در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ به سبک مدرن ساخته شد و طراح آن، زها حدید بانوی معمار عراقی تبار است که در طراحی خود از سنگ های کف رودخانه مروارید الهام گرفته است. مساحت این بنا به ۴۲ هزار متر مربع می‌رسد.

سرمایه‌گذاری بر روی این پروژه بیش از ۱۰ میلیارد یوان (۱۵ میلیون دلار) بوده است. قسمت های مختلف آن عبارتند از تالار شنوندگان، لابی و لژ ورودی، سالن چند منظوره و اتاق های تمرین. تالار شنوندگان مجهز به پیشرفته ترین تکنولوژی های صوتی است و ۱۸۰۰ نفر ظرفیت دارد. سالن چند منظوره، سالنی کوچک تر است که برای اجراهای هنری، اپرا و کنسرت در نظر گرفته شده است و ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد. ویژگی خاصی که این بنا را از دیگر بناها متمایز می کند فرم آزاد و رهای آن است.

محتوای کلی بنا، دو صخره در کناره ی بستر آب شهر بوده و سعی زیادی شده تا تحرک و پویایی و حجم های معلق در آن دیده شود، برای همین کل بنا دارای گوشه های تیز بسیار است که به صورت اسکلت پر پیچ و خم فولادی و فرم های بتنی داخلی اجرا شده است. برش های داخلی و شکاف های خارجی، محلی برای گردش، لابی و رستوران است که اجازه می دهد نور طبیعی به عمق ساختمان نفوذ کند. در سالن اصلی این خانه کلاسیک، صحنه نمایش و حتی صندلی‌های تماشاگران متحرک می‌باشد که تاکنون نمایش‌های فرهنگی و هنری داخلی و بین‌المللی بسیاری در این مکان برگزار گشته‌اند. دیوارهای سنگی این بنا در داخل، چهره‌ای کوهستانی به آن داده اند در حالی که دیوارهای شیشه‌ای، منظره‌ای عالی از رودخانه مروارید را به مسافران گوانجو، ارائه می‌دهند. برای داخل سالن، واحدهای گچی ساخته شده از فایبرگلاس های سفارشی، به منظور ایجاد تحرک استفاده شده است.

خانه اپرای گوانجو به دنبال توسعه امکانات فرهنگی مانند موزه های جدید، کتابخانه ها و آرشیوها و کشف روابط متقابل شهری است، که ترکیبی از سنت های فرهنگی تاریخ گوانجو را شکل داده است، و آینده خوبی را برای آن ایجاد خواهد کرد. این بنا تحت سرپرستی گروه هنر و سرگرمی و تئاترهای گلچین متعلق به آژانس هنرهای نمایشی چین است که از طریق مدیریت تخصصی به خط مقدم اصلاحات سیستم فرهنگی چین تبدیل شده و به صورت یک مرکز فرهنگی بین المللی است که کارشناسان هنری، و ارکسترهای مشهور سراسر جهان را جذب مراکز تولید فرهنگی آسیا می کند. علاوه بر این، به کارگیری بالاترین سطح تکنولوژی‌ها در این بنا، آن را به دنیای آینده برده است. اپرای گوانگجو همراه با تئاتر ملی در پکن و تئاتر بزرگ در شانگهای به یکی از سه تئاتر بزرگ چین تبدیل شده است و محل اجرای یک جشنواره و چهار فصل است که شامل جشنواره هنرهای گوانگجو، فصل هنگ کنک، ماکوئو و تایوان، فصل اجرای نوازندگان چینی، فصل سال نو، و فصل سالگرداست. در خانه اپرای گوانگجو، فعالیت های آموزشی هنری به منظور حمایت از فقرا و فروش بلیط ارزان قیمت برای عموم به طور جامع انجام می شود. همچنین از طریق یکپارچگی منابع و تمرکز بر فناوری و فرهنگ توانسته است شرایط اجرا از راه دور را برای جامعه هنری فراهم آورد. این خانه ی هنری تا کنون، نمایشگاه ها را با موزه ها، هنرمندان مختلف و برندهای معتبر بین المللی سازماندهی کرده و برای استفاده از مزایای برنامه های هنری، دوره های آموزش هنر را در دو گروه خلاق ایجاد می کند: یکی گروه های سرود کودکان، و دیگری باله کودکان. این یک روش آموزش هنری جدید به نام "کلاس در صحنه نمایش" برای استعدادهای هنری است.

Start typing and press Enter to search