قلعه هولیشان در شیامن / Hulishan

Hulishan-Cannon-Fort

قلعه هولیشان Hulishan یکی از جاذبه های گردشگری در جنوب جزیره شیامن است. این قلعه با مساحت ۷۰ هزار متر مربع در تاریخ ۱۸۹۴ در سلسله مینگ جهت محافظت از جزیره در بلندی های مشرف به دریا ساخته شد در واقع یم سایت تاریخی ، فرهنگی و ملی چین است. در محوطه داخلی قلعه ساختمانهای متعدد با کاربری های مختلف وجود دارد که با یک دیوار بلند گرانیتی محصور شده است. تونل های پیچ در پیچ مخفی و راهروهایی که این ساختمانها مانند زاغه مهمات را به هم متصل می کنند. در بخشی از زمین و بعضی از این سازه ای سنتی و محکم از معجون خاکستر ، گل ، ماسه ، برنج چسبیده و شکر قهوه ای استفاده شده است.

hulishan-xiamen-1

هنوز بعد از گذشت سالیان دراز روح نظم و آمادگی دفاعی در این قلعه مشهود است و هر روز صبح ساعت ۸/۵ یک گارد صاحلی با لباسهای سنتی نظامی در یک مراسم استقبال به بازدید کنندگان خوش آمد می گوید. در ساعاتی مشخص از روز افراد مستقر در این قلعه با برنامه های متنوع همراه با موسیقی و تجهیزات نظامی سنتی بازدید کنندگان را سرگرم می کنند. این افراد در همه جای قلعه با لباس های نظامی قدیمی و تجهیزات به چشم می خورند و مردم براحتی می توانند با آنها عکس بگیریند.

قلعه هولیشان در واقع یک دژ نظامی و موزه ای توپخانه است. به دلیل نگهداری از بالای ۵۰ توپ جنگی قدیمی، در سال ۲۰۰۰ به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین توپخانه ساحلی جهان از قرن ۱۹ در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. دو توپ جنگی بزرگ و منحصر بفرد در قلعه هولیشان نگهداری می شود که به عنوان نماد جنگ آوری و استقامت جزیره به نمایش گذاشته شده است. این توپها که در سال ۱۸۸۶ ساخته شده اند از یک کمپانی آلمانی خریداری شده اند. یکی از این توپ ها ۱۳ متر طول، ۵۰ تن وزن و ۱۶۰۰ متر برد داشته است.

hulishan-xiamen

مجموعه ای نفیس از انواع جنگ افزارهای قدیمی مانند تفنگ ها ، شمشیرها، مواد منفجره ، انواع گلوله های جنگی ، سنگ های طبیعی و عجیب و غریب و نادر از سراسر دنیا در موزه این قلعه قدیمی به نمایش در آمده که برای علاقمندان قابل توجه خواهد بود. همچنین کوچکترین توپ جهان متعلق به قرن ۱۳ ساخت کشور پرتغال به وزن ۲۲۰ گرم یکی دیگر از اشیاء قدیمی این موزه است. در این قلعه یک دوربین دیدبانی دریایی میان برد وجود دارد که می شود جزایر اطراف را با آن دید. ورودی قلعه هولیشان ۲۵ یوان است.

hulishan-xiamen-2

Start typing and press Enter to search