معبد شش درخت انجیر گوانگجو / Temple of the Six Banyan Trees

معبد شش درخت انجیر با تاریخی ۱۴۰۰ ساله، یکی از چهار معبد بودایی در گوانگجو است که در جاده لیورانگ واقع شده است. از نکات مثبت این معبد این است که با وجود اینکه حدود ۱۵ قرن از زمان بازگشایی آن می گذرد هنوز هم از مکان های ایده آل برای عبادت بودائیان به شمار می آید و به دلیل داشتن کلکسیونی از آثار باستانی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور چین زبانزد بوده و از جاذبه های گردشگری چین محسوب می گردد .

تاریخچه معبد شش درخت انجیر گوانگجو

معبد شش درخت انجیر در سال ۵۳۷ میلادی و در زمان حکمرانی سلسله لیانگ ساخته شده است این معبد در ابتدا معبد جینگهویی نام داشت اما ادیب مشهوری از سلسله سونگ به خاطر شش درخت انجیری که در آن محل دیده بود از آن به عنوان معبد شش درخت انجیر یاد کرد و از آن پس نیز به همین نام خوانده شد، امروزه از آن درختان انجیر اثری باقی نمانده است.

قسمت های مختلف معبد شش درخت گوانگجو

در معبد شش درخت انجیر چندین ساختمان و بودا به چشم می خورند که برای گردشگران تور گوانگجو جذاب خواهند بود. وقتی از دروازه اصلی وارد معبد می ‌شوید، اولین سالن پیش رویتان سالن تیانوانگ خواهد بود. بودای خندان در این سالن با یک لبخند بزرگ بر روی صورتش، به مسافران تور گوانگجو خوش ‌آمد می‌ گوید.

پشت این سالن، سالن ویتو قرار دارد. بر طبق افسانه ‌ها ویتو ژنرالی بوده که آثار بودایی دزدیده شده را به معبد بازگردانده است. بودای این سالن بر خلاف بودای قبلی صورتی جدی و خوفناک دارد.

سالن اصلی در غرب معبد قرار دارد. سالن داکسیانگ­ بودیان، سه بودای مسی را در خود جای داده است. این بوداها در میان بزرگترین و باستانی‌ ترین مجسمه‌ های بودا در استان گوآنگ‌ دونگ قرار دارند. بودای وسطی ساکیامونی، بودای سمت چپی آمیتابا، و بودای سمت راستی آپوتکاری نام دارند. این مجسمه‌ها نماد حال، گذشته و آینده هستند.

از جذاب ترین بخش های این معبد می توان به پاگودای معبد (برج چند طبقه با سبک معماری چینی) اشاره نمود که با معماری حیرت انگیز و رنگ قرمز و سفید می تواند چشم هر بیننده ای را خیره سازد این پاگودا هشت وجهی بوده و ۵۷ متر ارتفاع دارد. این ساختمان از بیرون، بنایی ۹ طبقه به نظر می آید ولی از داخل، این پاگودا شامل ۱۷ لایه می باشد از بالای پاگودا می توان نمایی عالی از مناطق اطراف این بخش از گوانجو را دید. این پاگودا در سال ۱۰۹۷ میلادی ساخته شده و در طی سال های گذشته بارها مورد بازسازی قرار گرفته است که آخرین بار به سال ۱۹۰۰ بر می گردد .

در حال حاضر این معبد بودایی یک معبد فعال بوده و مردم در زمان سال نوی چینی و فستیوال فانوس ‌ها برای روشن کردن عود به این محل می ‌آیند. در این ایام مردم صف می ‌بندند تا اولین نفرهایی باشند که عود خود را روشن می کنند؛ آنها اعتقاد دارند اول بودن، در سال جدید برای آنها خوش ‌شانسی به همراه دارد.

Start typing and press Enter to search