پل های شیشه ای چین

توسط امین

طبق آمار اعلام شده در سایت های معتبر چین و دنیا، تا به حال ۱۶۰۰ پل شیشه ای در جاهای مختلف کشور چین ساخته شده است. این پدیده توانسته است در صنعت گردشگری، جذب مخاطب و پرکردن اوقات فراغت و سرگرمی خانواده ها نقش بسزایی را ایفا کند. این مراکز گردشگری و تفریحی با ارتفاع مختلف و در اندازه های متنوع بنا به موقعیت های جغرافیایی، در مناطق متعددی از چین ساخته شده‌اند و هرکدام تفاوت های گوناگونی باهم دارند.


ایجاد هیجان و تخلیه آن، تولید شادی و سرگرمی و سپس خلق خاطره های بیادماندنی یکی از بهترین تاثیرات این پل های شیشه ای در چین است. به همین دلیل استقبال خانواده های چینی که اکثرشان در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند و معمولاً کارهای یکنواخت و روزمره ای دارند، در روزهای تعطیل بسیار زیاد است.


در اینجا به عنوان نمونه به معرفی یکی از این پل های شیشه ای در استان گوانگدونگ در جنوب چین پرداخته می شود. این مرکز تفریحی در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از مرکز شهر گوانجو و در کوهستان هوانگ تنگ شیا Huangtangxia در شهر کینگ یوان Qingyuan قرار دارد. این پل شیشه ای دایره ای شکل با فاصله ۳۶۸ متری از صخره کناری و در ارتفاع ۵۰۰ متری از سطح زمین (۱۰۰ متر کوتاه تر از برج کانتون گوانجو) بر روی سه ستون عظیم ساخته شده است.
طراحان و مجریان در این سازه عظیم، امکانی فراهم کرده اند تا در فواصلی، آب مانند آبشار از زیر پل جاری شود. این موضوع به ایجاد فضای هیجان و شادی روی پل افزوده است.چینستان آرزومند است در آینده نزدیک فضای دنیا از ویروس منحوس کرونا پاک شده و دوباره امکان تردد و استفاده از فرصت بازدید از اینگونه مراکز در کنار تورهای چین فراهم بشود و بتواند خدمتگزار همه عزیزان باشد.

ارسال دیدگاه

Start typing and press Enter to search