مرکز ایرانشناسی دانشگاه پکن

Iranshenasi Center of Beijng University

دانشگاه پکن از زمان تاسیس تا کنون همواره از شهرت و اعتبار فراوانی در چین و جهان برخوردار بوده است و دانشمندان و استادان معروفی در جهان را پرورش داده است. خانم وانگ یی دان Wang Yidan ایران شناس معروف نیز از جمله این اساتید است.خانم پروفسور وانگ یی دان پس از اولین کسی است که دکترای زبان و ادبیات فارسی را در ایران کسب کرده است. پس از کسب این مقام در ایران به پکن باز گشته مدیریت مرکز پژوهش های فرهنگی ایران در دانشگاه پکن را عهده دار می شود.

Iranshenasi Center of Beijng University2
این مرکز از سال ۱۹۹۴ میلادی توسط دانشگاه پکن با همکاری دولت ایران تاسیس شده است. فعالیت های این مرکز در سال های چنین بوده است.
تشکیل سمینار استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه های سراسر چین
تشکیل مجمع علمی و نمایشگاه هنر ایران
برپایی نخستین سمینار ایرانشناسی در چین

برگزاری کلاس های آزاد زبان فارسی در دانشگاه پکن و منطقه مهم تاجیکستان نشین تاشقورقان دراستان شین جیانگ
این سمینار با همکاری مرکز پژوهشگاه های فرهنگ ایران دانشگاه پکن و دانشگاه تهران در تالار دانشکده خاورشناسی دانشگاه پکن تشکیل شد.
Iranshenasi Center of Beijng University1فعالیت دیگر این مرکز ایرانشناسی دانشگاه پکن برپایی دومین کنفرانس ایرانشناسی بود. دراین کنفرانس آثار فرهنگ ایران در مناطق مختلف چین و تاثیر اداب و رسوم ایرانی در فرهنگ مردم چین به بحث و بررسی گذاشته شد. این کنفرانس در مرکز پژوهش های فرهنگ ایران در دانشگاه پکن با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار گردید.

رادیو چین

Start typing and press Enter to search