افتتاح طولانی ترین پل شیشه ای جهان در چین

به گزارش ایرنا از چاینا دیلی و به نقل از چینستان، طولانی ترین پل شیشه ای جهان در شهر 'شی جیاژوانگ' استان 'هبی' چین تکمیل شد و از روز یکشنبه مورخ ۲۴ دسامبر ۲۰۱۷ آماده بهره برداری شده است.

در ساخت این پل که دارای ۴۸۸ متر طول و ۲ متر عرض است از ۱۰۷۷ پنل شیشه ای شفاف با ضخامت ۴ سانتیمتر استفاده شده است.
این پل در ارتفاع ۲۱۸ متری بین دو صخره شیب دار کشیده شده است و وزن آن حدود ۷۰ تن است.
با وجود این که طراحی این پل به گونه ای است که توانایی تحمل حدود دو هزار نفر را دارد، اما قرار گرفتن بیشتر از ۵۰۰ نفر روی این پل مجاز نیست.
به گفته گروه 'هبی بیولو' شرکت گردشگری محلی که این پل را ساخته است، پل به گونه ای طراحی شده است که بازدیدکنندگان به سمت مرکز آن راه می روند و باعث ایجاد هیجان برای آنان می شود.
'لیو چیچی' مدیر ساخت و ساز این گروه گفت: گردشگران در حین راه رفتن بر روی پل می توانند مناظر اطراف آن که دارای کوه، آبشارهای طبیعی، شهرهای باستانی و معابد است را تماشا کنند. او افزود: ظرفیت حمل بار پل برابر ۳٫۵ برابر استاندارد چین برای ساخت پل ها است.
پل های شیشه ای روی دره ها و کوه ها، از جاذبه های جدید گردشگری کشور چین هستند که در چند سال گذشته رواج پیدا کرده اند.
افتتاح پل های شیشه ای و بازدید از آنها یکی از تفریحات هیجان انگیز چینی ها است که لحظاتی مهیج و مفرح بخش را با قدم زدن روی این پل ها سپری می کنند.
دولت چین با هدف جذب بیشتر گردشگران، تا کنون چندین پل شیشه ای در این کشور بر فراز دره ها ایجاد کرده است.
درآمد صنعت گردشگری چین در سال ۲۰۱۶ میلادی به سه هزار ۹۰۰ میلیارد یوان (هر دلار معادل ۶٫۷ یوان) رسید که پیش بینی مسئولان گردشگری چین برای سال ۲۰۲۰ میلادی، نزدیک به هفت هزار میلیارد یوان است.
بر اساس برنامه پنج ساله دولت مرکزی چین، صنعت گردشگری در آینده یکی از اصلی ترین محرکه های اقتصادی چین به جای صادرات و سرمایه گذاری خواهد بود. پیش بینی شده است که میزان سرمایه گذاری برای رشد این صنعت تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۲ هزار میلیارد یوان برسد و ۱۲ درصد از رشد تولید ناخالص داخلی چین از صنعت گردشگری خواهد بود.

منبع: ایرنا

Start typing and press Enter to search