اقتصاد اینترنتی بزرگ ترین نقطه رشد اقتصاد چین است

توسط امین

لو وی رییس دفتر اطلاعات اینترنتی چین روز دوشنبه نهم فوریه گفت: سال گذشته شبکه های اینترنتی در چین به سرعت توسعه یافته است. میزان کاربران به ۶۴۹ میلیون نفر رسیده و تعداد وب سایت ها به ۴ میلیون رسیده است. مبلغ معاملات تجارت الکترونیک نیز از ۱۳۰۰ میلیارد یوان فراتر رفته است. در ده موسسه اینترنتی جهان موسسات چین چهار کرسی را در اختیار دارد. اقتصاد اینترنتی به بزرگ ترین نقطه رشد اقتصاد چین تبدیل شده است .

China-internet

همین روز دفتر اطلاعات ینترنتی چین در پکن، مراسم استقبال از عید بهار سال ۲۰۱۵ را برگزار کرد. ۱۳۵سفیر و نماینده از ۷۹ کشور و نمایندگان موسسات، رسانه ها و ادارات دولتی از بیش از ۶۰ کشور و دیگر مسوولان در این مراسم شرکت کردند.

e-economic

لو وی در سخنرانی خود در این مراسم تاکید کرد: سال ۲۰۱۴ نخستین سال تعمیق همه جانبه اصلاحات چین و همچنین سالی برای تسریع توسعه و گسترش درهای باز اینترنت چین است. تیم رهبری امنیت سایبری و اطلاع رسانی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در این سال تاسیس شد و شی جین پینگ رییس جمهوری، شخصا ریاست این تیم را برعهده گرفت. ایشان پیشنهادی مبنی بر برقراری سیستم چند جانبه، دموکراتیک و شفاف در مدیریت اینترنت و ایجاد مشترک فضای سایبری صلح آمیز، امنیت درهای باز و همکاری را مطرح کرد، این پیشنهاد از ارزیابی عالی و تایید گسترده جامعه جهانی برخوردار است.

وی افزود: با تلاش های مشترک، فضای بین المللی اینترنت وارد عصری جدید، مبنی بر بهره مندی و مدیریت مشترک شده است.

Start typing and press Enter to search