بازگشایی بزرگترین فرودگاه جهان در پکن

به گزارش قطره به نقل از چینستان بزرگترین فرودگاه جهان در پکن به زودی بازگشایی می شود. این فرودگاه که برای از بین بردن فشار بر فرودگاه بین المللی پکن طراحی و ساخته شده است، در جنوب پکن قرار دارد و تا سال ۲۰۲۵ می تواند ۷۰ میلیون مسافر و تا سال ۲۰۴۰، ۱۰۰ میلیون مسافر را جابجا کند.

ایوان ژو (Ivan Zhou)، تحلیلگر شرکت BOC International Holdings در هنگ کنگ می‌گوید: «فرودگاه جدید پکن یک پروژه‌ی بزرگ برای هفتادمین سالگرد برگزاری روز ملی چین است، که با استانداردهای بسیار بالایی ساخته شده است. این فرودگاه به بهینه‌سازی برنامه‌ی پرواز پکن و جذب بیشتر مسافر کمک خواهد کرد.» چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان ممکن است تا سال ۲۰۲۲ جایگاه ایالات متحده آمریکا را در بازار حمل و نقل کسب کند و به عنوان بزرگترین بازار حمل و نقل معرفی شود.

خبرگزاری رسمی Xinhua در چین گزارش داد که عملیات فرودگاه بین المللی جدید پکن تا پایان ماه سپتامبر بعد از شش آزمایش اصلی آغاز خواهد شد. جاده‌ها و خطوط راه آهن از جمله خط مترو با سرعت بالا در این مکان ایجاد و آماده‌ی فعالیت هستند. شرکت‌هایی مانند China Eastern Airlines Corp و China Southern Airlines پروازهای خود را از اواخر امسال در این فرودگاه انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری قطره

Start typing and press Enter to search