بیش از ۹۴ میلیون چینی در سال ۲۰۱۳ به خارج از کشور سفر می کنند

بر اساس گزارش منتشر شده پژوهشگاه گردشگری چین در روز چهارشنبه بیست و چهارم آوریل، بازار جهانگردی چین در سال ۲۰۱۳ همچنان رشد سریع خود را حفظ می کند.

پیش بینی می شود تعداد چینی هایی که در سال جاری به خارج از کشور سفر می کنند به ۹۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برسد که در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش می یابد.

دای بین رییس پژوهشگاه گردشگری چین در نشست خبری گفت: اکنون چین با ۱۴۶ کشور و منطقه جهان توافق نامه مقصد گردشگری (ای دی اس) امضا کرده و جهانگردی به روش تفریح برای مردم عادی چین تبدیل شده است.

پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۳، مصرف جهانگردی چین به ۱۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برسد که در مقایسه با سال گذشته میلادی ۲۰ درصد فزونی می گیرد.

Chainese Turist in Iran

تذکر به سازمانها و شرکت های خدمات سیاحتی و گردشگری ، مدیران و افراد مرتبط با این حوزه :

با توجه به ارتباط فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور ایران و چین سهم ایران از این آمار مهم (بیش از ۹۴ میلیون گردشگر چینی چقدر است ؟ برای این کار چه ساز و کارهایی در ایران پیش بینی و برنامه ریزی شده است ؟ با توجه به نواسات اخیر قیمت دلار در ایران ، و با توجه به وجود انگیزه برای ورود گردشگران خارجی ، آیا می توان در مورد جذب مسافران و گردشگران چینی برنامه های خوبی تدوین کرد و از این فرصت به نحو خوبی بهره برد ؟ البته این موضوع برای همه کشورهای شرق آسیا مصداق دارد.

Start typing and press Enter to search