راه ابریشم چین در رشد اقتصاد جهان

به گزارش چینستان به نقل از خبرگزاری مهر، چانگیونگ ری رییس دپارتمان آسیا اقیانوسیه صندوق بین المللی پول گفت: "پروژه راه ابریشم چین، با شکوفایی زیرساخت های کشورهای کم درآمد به رشد اقتصاد جهان کمک کرده است."

کمربند اقتصادی راه ابریشم چین، این کشور را از طریق آسیای مرکزی، روسیه و خاورمیانه به اروپا متصل می کند. این کمربند اقتصادی بیش از ۶۰ کشور با ۲۱ تریلیون تولید ناخالص داخلی و دو سوم جمعیت جهان را دربرمی گیرد.

به گفته چانگیونگ ری راه ابریشم چین باعث همکاری و ارتباط منطقه ای در تجارت، سرمایه گذاری و نیروی انسانی شده است. بسیاری از تحلیلگران اهداف اقتصادی- امنیتی گسترده ای را در پروژه راه ابریشم چین برای این کشور قایل هستند و ضمن تقویت اقتصاد و نفوذ هر چه بیشتر در کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم، این طرح را تضمین کننده جریان انتقال انرژی از آسیای مرکزی به چین و امکان استقلال بیشتر چین از آمریکا می دانند.

صندوق بین المللی پول با افتتاح مرکز چین-آی ام اف در پکن به آموزش پرسنل، ساخت موسسات و تقویت ارتباطات برای کشورهای عضو این پروژه می پردازد. طبق گفته چانگیونگ ری مشارکت اقتصادی چین در جهان به گونه ای رو به افزایش است که در سال ۲۰۱۹ به ۳۰ درصد خواهد رسید.

هم چنین به پیش بینی این صندوق، رشد اقتصادی چین نیز امسال از ۶٫۲ درصد به ۶٫۳ درصد افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری مهر

Start typing and press Enter to search